خبر فوری

نقاط مناسبی از مشهد برای چهارشنبه سوری پیشنهاد شود

محمدرحیم نوروزیان در گفت و گو با ایسنا افزود: آنچه در سنت و آیین ایرانیان باستان به عنوان چهارشنبه سوری نامیده شده با اقدامات و آتش بازی های رایج در سال های اخیر همخوانی ندارد زیرا متاسفانه این اقدامات خسارت و آسیب به خود افراد یا دیگران وارد  می‌کند. از طرفی هیجانات و انرژی برخی نوجوانان و جوانان و اشتیاق آن ها در ترقه بازی و استفاده از مواد محترقه نیز متاسفانه واقعیتی است که نمی توان آن را پنهان کرد و البته چاره اصلی و مطمئن آن فرهنگ سازی از طریق خانواده، مدرسه و اجتماع برای پیشگیری از این اتفاقات و حوادث است که به هر دلیل باید اذعان کرد تاکنون آنگونه که باید در این رابطه توفیق لازم را نداشته ایم.

وی ادامه داد: بدیهی است ما به عنوان مسئولان تامین امنیت و آسایش مردم نمی توانیم و نباید نسبت به این مسایل ناگوار بی تفاوت باشیم، لذا با بررسی سوابق و تجربیات گذشته شورای تامین شهرستان ضرورت مدیریت پیشگیرانه را مصوب نموده و مقرر شد اولا دستگاه های فرهنگی و صداوسیمای استان آموزش ها و توجیهات لازم را در سطوح مختلف داشته باشند. در ثانی معاونت فرهنگی شهرداری همزمان با این ایام در بوستان ها و فرهنگسراها برنامه های بانشاط و جذاب و سالم با رعایت هنجارهای عمومی و شرعی به ویژه برای نوجوانان و جوانان در کنار خانواده ها برگزار کنند.

نوروزیان اضافه کرد: همچنین قرار است از سوی شهرداری حتی الامکان مکان هایی در نقاط مناسبی از شهر نیز برای انجام آیین های سنتی چهارشنبه سوری پیشنهاد شود. 

معاون استاندار و فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: بدیهی است با توجه به این پیش بینی ها تاکید شده نیروهای انتظامی با هر گونه اقدامی که منجر به مزاحمت برای عموم یا احتمال ایجاد آسیب و صدمه و آتش سوزی شود، قاطعانه برخورد نمایند، لذا پیشنهاد ما این است که عموم همشهریان عزیز توجه و مراقبت نمایند تا خدای نخواسته استفاده از مواد محترقه خطرناک صدمه و آسیبی به فرزندان شان یا دیگران وارد ننماید و باعث مزاحمت و اذیت برای دیگر همشهریان نشود.
انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید