خبر فوری

ساخت آب شیرین کن بندرعباس با 96 درصد پیشرفت فیزیکی

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت : مرحله نخست آب شیرین کن صد هزار مترمکعبی بندرعباس با بیش از 96 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
وی افزود: مرحله نخست این آب شیرین کن 20 هزار مترمکعب ظرفیت دارد.
امین قصمی افزود : مرحله نخست این آب شیرین کن تا پایان اردیبشهت سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی گفت : با بهره برداری از مرحله نخست آب شیرین کن 40 درصد جمعیت شهرهای بندرعباس و بندرخمیر از مزایای آن بهره مند می شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت : اکنون نیاز آبی این شهرها دو هزار لیتر بر ثانیه است که با ساخت مرحله نخست آن هزار و 150 لیتر بر ثانیه از این آب شیرین کن تامین می شود.
قصمی افزود : مرحله دوم این آب شیرین کن هم تا پایان سال 98 به بهره برداری می رسد.
وی گفت : برای ساخت این آب شیرین کن 900 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تا کنون 200 میلیارد آن در مرحله نخست هزینه شده است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم گفت : دریا نعمت بزرگی است که باید برای رفع بحران کم آبی در استان به خوبی از آن استفاده کرد.
آیت الله نعیم آبادی افزود : تامین آب آشامیدنی از اولویت ها است و ساخت آب شیرین کن هم راهکار مهم است.
امام جمعه بندرعباس گفت : علاوه بر دریا ، شرجی و رطوبت هم فرصتی است که می تواند در این شرایط کم آبی نقش مهمی داشته باشد.
آیت الله نعیم آبادی افزود : ساخت این آب شیرین کن در تامین نیاز آبی استان نقش مهمی دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید