خبر فوری

توانمندی جمعیت هلال احمر در کشور مبتنی بر علم روز دنیاست

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، افشین علیخانی شامگاه شنبه در کارگاه بهداشت محیط در بحران ویژه تیم های بهداشت و درمان اضطراری که با حضور ۱۲ استان و با میزبانی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان امداد و نجات بحث خدمات نجات و امدادی را ارائه می کند، خدمات امدادی ما کلا خدمات زیستی و سرپناه را شامل می شود مانند چادر و مواد غذایی و … .

وی افزود: حوزه عملیات، دیگر بحث درمان و توانبخشی است؛ این حوزه با استاندارد های بسیار بیشتری باید ورود کند چراکه بحث سلامت انسان ها مطرح می شود و دارای یک سطح ملی و هماهنگی های بین المللی است.

علیخانی با اشاره به زلزله بم و کشته شدن حدود ۳۰ هزار نفر اظهار کرد: بعد از این واقعه این سوال مطرح شد که چه باید کرد یا اساسا دنیا در این جور مواقع  چکار می کند.

وی ادامه داد: ازسال ۸۶ اداره کلی در جمعیت هلال احمرتشکیل شد و آن را  اداره کل بهداشت و درمان اضطراری نامیدند و کار آن ارائه خدمات در بحث انبوه است.

علیخانی گفت: این‌که می گوییم کشور ما حادثه خیز است جمله خوبی نیست و آن چیزی که برای ما مهم است این است که چقدر می توانیم در برخورد با حوادث خوب عمل کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوادث مختلفی آسیب پذیر است، تصریح کرد: در زمان وقوع حادثه مهمترین افراد مجروحین هستند و برای مجروحین باید ابزاری داشته باشیم که به آن ها ابزار عملیاتی می گوییم.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: در حادثه زلزله کرمانشاه بنا بر توافقی که با وزارت بهداشت انجام شد خدمات رسانی به روستاها به جمعیت هلال احمر سپرده شد و همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در سطوح بین المللی دو استان خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در عملیات بین المللی بنگلادش حضور داشتند و باید توجه داشت آن چه در عملیات بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد همین سامانه هاست.

وی با بیان اینکه ۱۴ کشور در کل دنیا به همراه ایران دارای عملیات بین المللی هستند، اظهار کرد: آنچه را که جمعیت هلال احمر در اختیار دارد مبتنی بر علم روز دنیاست و قابلیت اتکایی دارد.

علیخانی با بیان اینکه پاسخ در حوادث و سوانح آدم هایی را می طلبد که از جنس سختی باشند، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر بدون داوطلبانش نه قدرتی دارد و نه ضریب نفوذی در جامعه و این امر در تمام دنیا صدق می کند.

وی تاکید کرد: اگر جمعیت هلال احمر قدرتی دارد مبتنی بر داوطلبینش هست و اگر هنری هم دارد در بسیج کردن آن هاست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید