خبر فوری

با مدیریت مصرف، هرمزگان می تواند تابستانی بدون خاموشی داشته باشد

هرمزبان:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان باتاکید به مشترکان این شرکت در خصوص صرفه جویی در مصرف برق، گفت: در صورت مدیریت مصرف و صرفه جویی، تابستان امسال بدون خاموشی سپری می شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،عبدالصاحب ارجمند روز یکشنبه اظهار داشت: با وجود تاکید های بسیار به مشترکان در خصوص صرفه جویی در مصرف برق، از ابتدای امسال تاکنون میزان مصرف در هرمزگان 10 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت مصرف برق در هرمزگان با 10 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به دو میلیون و 156 هزار مگاوات در ساعت رسید.

ارجمند تصریح کرد: اوج مصرف امسال در دوم تیرماه بوده که در این روز مصرف برق با پنج درصد افزایش به یک هزار و 880 مگاوات رسید.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: گرمای بی سابقه در تیر امسال و افزایش شمار مشترکان از جمله عوامل افزایش مصرف برق در هرمزگان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با اشاره به اینکه ساعت اوج مصرف برق 13 تا 17 و 19 تا 23 است، گفت: مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعتهای اوج و تغییر ساعتهای کاری دستگاههای اجرایی می تواند در کاهش مصرف برق استان مؤثر باشد.

در زمان حاضر از 593 هزار مشترک برق هرمزگان، 82 درصد مشترکان خانگی هستند که این مشترکان 64 درصد مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده اند.

با توجه به شرایط آب و هوایی خاص هرمزگان و لزوم بهره مندی همه از نعمت برق، رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان امری مهم و ضروری به منظور پیشگیری از خاموشی های احتمالی است.

 

منبع: ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید