خبر فوری

مسئولان حرف غیرواقعی و سست به مردم نگویند

رخدادهای 7 اسفند 63

چکیده:

امام خمینی: قدرت های بزرگ پوشالی هستند با اطمینان حرکت کنید که پیروزید.

 

آیت الله خامنه ای: مردم مسئولان را از خود دانسته و توقع شنیدن حرف های غیر واقعی و  سست را ندارند.

 

 ایران شدیدا به کویت در مورد دستگیری و شکنجه ایرانیان مقیم این کشور هشدار داد.

 

نماینده ایران در سازمان ملل مواضع رسمی ایران در قبال گزارش هیئت دبیر کل سازمان ملل را تشریح کرد.

 

امام خمینی: مطمئن باشید از قدرت ها کاری ساخته نیست

در سالگرد عملیات غرور آفرین و پیروزمند خیبر صبح دیروز جمعی از برادران ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب و فرمانده کل نیروهای مسلح دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند: قدرت های دیگر پوشالی هستند، قدرت خداست که باقی است و خداست که وعده کرده است اگر نصرت دهید او را، او شما را پیروز می کند و شکی نیست که اکنون شما حق تعالی و کشور اسلامی و اسلام را نصرت می کنید. و آن روزی که انقلاب شروع شد ما هیچ نداشتیم، پیروزی ما با دست خالی به دست آمد و بحمدالله تا بدین جا رسیده ایم که امروز مورد توجه تمام قدرت های بزرگ هستیم و تمام قدرت ها در این فکرند که با این انقلاب چگونه برخورد کنند. مطمئن باشید از قدرت ها کاری ساخته نیست، هیچ نگرانی به خودتان راه ندهید. شما جنود خدا هستید و پیروزید.

امام ادامه دادند: قدرت های بزرگ از آن جهتی که در شما هست که آن ایمان به خداست، خبر ندارند، لذا دایم می گویند: (ما دارای موشک هستیم). آنها دارای موشک هستند ولی ایمان ندارند. شما ایمان دارید، قلب هایتان با مبدا نور و قدرت پیوند خورده است، پیوندی ناگسستنی، اما آنها این را نمی فهمند. شما مورد نظر امام زمان هستید و از آن جا که ایمان و قدرت و امام زمان را دارید، همه چیز دارید. پشتوانه شما الهی است، باید این پشتوانه را حفظ کنید و وقتی ما چنین تکیه گاهی داریم، از هیچ چیز نمی ترسیم.(1)

 

دیدار مسئولان روابط عمومی با رئیس جمهور

سرپرستان و مسئولان ادارات روابط عمومی سازمان های دولتی مرکز دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: شما باید مشخص کنید انتظار مردم و دستگاه ها از شما چیست؟ باید  با مردم صادقانه رفتار شود و با آنها با زبان فریب رفتار نشود. مهمترین ممیزه جمهوری اسلامی این است که مردم مسئولان را از خود دانسته و توقع حرف غیر واقعی شنیدن و حرف سست شنیدن را ندارند آنان حرف صادقانه می خواهند.

رئیس جمهور افزود: از سوی دیگر لزومی ندارد همه حقایق را به مردم بگوئید. و این منافاتی با صادقانه بودن با مردم ندارند. اصل این است که همه سخنان صدق به مردم منتقل نشود تا دشمن از خفایای دستگاه ها آگاه نشود. کسانی که خطاب به مردم از دستگاه های مختلف انتقاد می کنند و  ضعف های آنرا گوشزد و اتمام حجت می کنند کار غلطی انجام می دهند زیرا این اتمام حجت دل مردم را خالی می کند این نشانه برخورد صادقانه نیست بلکه ساده لوحانه است.(2)

 

احضار کاردار کویت به وزارت خارجه

کاردار کویت در تهران دیروز به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد و یادداشت اعتراض جمهوری اسلامی در مورد بدرفتاری دولت این کشور با ایرانیان مقیم کویت به وی ابلاغ شد.

در بخشی از این یادداشت آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید دستگیری های بدون دلیل، غیر قانونی و حبس های طویل المدت ایذا و شکنجه ایرانیان مقیم این کشور و اعتراض شدید به شکنجه های گوناگون از جمله کشیدن ناخن و بستن زنجیر به پا و زدن کابل که بر خلاف کلیه قوانین بین المللی صورت گرفته است ضروری می داند دولت کویت در مورد علت این دستگیری و شکنجه ها توضیحات لازم را ارائه کند.(3)

 

استقبال رجایی خراسانی از گزارش سازمان ملل

دکتر رجایی خراسانی نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل صبح امروز با شرکت در یک مصاحبه مطبوعاتی مواضع جمهوری اسلامی را نسبت به گزارش هرمزبان به نقل از هیئت بازدید کننده از اسرای ایران و عراق را تشریح کرد.

رجایی در این مصاحبه ضمن ابراز خرسندی از برملاشدن حقیقت واقعی حادثه اردوگاه گرگان و نادرست بودن تبلیغات عراق توسط هیئت اعزامی دبیر کل سازمان ملل گفت: با این که گزارش کمی دیپلماتیک با مسائل برخورد کرده است اما بلاخره نشان داده که موضع جمهوری اسلامی در قبال صلیب سرخ خالی از توجیه هم نبوده است.

وی افزود: هیئت مجبور بود که هم نکات مثبت ما را کمتر منعکس کند و هم جنایات عراقی ها را تا گزارش بی طرفانه و معتدل جلوه کند. ما این را نیز می دانیم که هیئت از چه چیزی هایی در عراق بازدید کرده است و لذا می دانیم که نتوانسته به قدر کافی موارد توحش عراقی ها را علیه اسرای ایرانی ملاحظه کند.(4)

منابع:

1. کیهان، 7 اسفند 63، ص 18
2. اطلاعات، 7 اسفند 63، ص 3
3. اطلاعات، 7 اسفند 63، ص 3
4. کیهان، 7 اسفند 63، ص 3

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید