خبر فوری
رئوفی در گردهمایی مدیران استانی، پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان کشور: دانشگاه فرهنگیان به سمت تربیت معلمان خلاق حرکت کند

دانشگاه فرهنگیان به سمت تربیت معلمان خلاق حرکت کند

به گزارش هرمزبان؛ علی رئوفی در هجدهمین اجلاس سراسری مدیران استانی، پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان کشور که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به موقعیت استراتژیک هرمزگان در سطح کشور، تصریح کرد: هرمزگان با 1500کیلومتر مرزآبی، 22 بندر صیادی، 14 جزیره، پنج منطقه ویژه اقتصادی و دو منطقه آزاد تجاری کیش و قشم و قرار داشتن در مسیر ترانزیتی کریدرو شمال – جنوب از جایگاه بسیار مهمی در سطح کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: بیش از 60 درصد مبادلات، صادرات و واردات کشور از بنادر بزرگ استان هرمزگان صورت می پذیرد و این استان نقش مهمی در تحقق درآمد های مالیاتی کشور دارد.

 

رئوفی افزود: در هرمزگان صنایع بزرگ آلمنیوم ، فولاد ، روی، نفت و گاز مستقر هستند و این مهم از دیگر ظرفیت های مهم استان در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به ظرفیت های جمعیتی استان هرمزگان، اظهار داشت: استان هرمزگان بعد از استان سیستان و بلوچستان دومین استان جوان کشور است و این امر ظرفیتی هم برای شکوفایی پتانسیل های استان در زمینه های مختلف است.

 

وی گفت: هرمزگان با جمعیت یک میلیون و 740 هزار نفری و ضریب شهرنشینی 50 درصدی، کم تراکم ترین استان کشور است که این امر از مزیت های دیگر استان هرمزگان نسبت به سایر استان های کشور است که با رشد بالای 50 درصدی جمعیت شهر نشینی مواجه هستند و عدد متناظر کشوری ضریب شهر نشینی بیش از 71 درصد است.

 

رئوفی بیان داشت: از لحاظ تراکم جمعیت در هرمزگان در هرکیلومتر مربع 22 نفر زندگی می کنند که عدد ملی متناظر آن 46 می باشد و شهرستان های جاسک و بشاگرد در هرمزگان کم تراکم ترین شهرستان های کشور با 4.5 نفر در هر کیلومتر مربع می باشند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به نقش مراکز آموزش عالی در توسعه کشور، خاطرنشان کرد: مراکز آموزش عالی در توسعه کشور نقش اساسی دارند زیرا نیروی محرکه توسعه کشور ، نیروی انسانی متخصص و توانمند هستند که در دانشگاه های کشور تربیت می شوند.

 

وی به شاخص های یک فارغ التحصیل دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: دانش آموختگان دانشگاهی باید از اشراف نظری ،تسلط تخصصی و بینش پژوهشی برخوردار باشند تا بتوانند برای جامعه مثمر ثمر واقع گردند.

 

رئوفی گفت: با نسل جدیدی از دانشگاها در عصر کنونی روبرو هستیم و علاوه بر وجود دانشگاه های آموزشی ، پژوهشی و کارآفرین ، نسل چهارم دانشگاه ها ، دانشگاه های فناورانه و خلاق هستند و ضروریست فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان با رویکرد خلاقانه تربیت شوند تا مشکل اشتغال جوانان مرتفع گردد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره کاهش کیفیت علمی در دانشگاه های کشور، افزود: در شرایط کنونی شاهد افت کیفیت در مراکز دانشگاهی کشور هستیم و این واقعیتی است که باید بپذیریم و باید به سمت بهبود کیفیت علمی دانشگاه های کشور در کنار رشد کمی حرکت کنیم.

 

رئوفی با اشاره نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت نسل آینده کشور، گفت : نسل امروز جامعه ماحصل تلاش و زحمات معلمان دیروز است و نسل آینده نیز به دست معلمانی که امروز در دانشگاه فرهنگیان تربیت خواهند شد، تربیت می شوند و مدیران دانشگاه فرهنگیان باید دقت کنند چه کسانی را برای تربیت مدیران آینده کشور تربیت می کنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با تاکید بر حرکت دانشگاه فرهنگیان به سمت پرورش دانشجویان خلاق، خاطرنشان کرد: دانشگاه های کشور به ویژه دانشگاه فرهنگیان باید به سمت تربیت معلمان خلاق حرکت کند.

درباره محمد

دیدگاهتان را بنویسید