قتل فردین به خاطر دعوای تلگرامی +عکس

به گزارش هرمزبان به نقل از مشرق، ساعت ۲۱:۳۵ شامگاه جمعه ۲۷ بهمن‌ماه قاضی مدیر روستا، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری‌۱۱۹ مهرآباد از قتل پسر جوانی در یک نزاع دسته‌جمعی با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شد.

بررسی‌ها نشان داد پسر ۲۴‌ساله‌ای به نام فردین در درگیری به شدت زخمی شده و به بیمارستان فیاض‌بخش منتقل شده است، اما بر اثر شدت جراحات و خونریزی شدید فوت کرده است.  تحقیقات تیم جنایی در بیمارستان نشان داد مقتول لحظاتی قبل همراه یکی از دوستانش به نام علی۲۶‌ساله به در خانه پسر ۲۶‌ساله‌ای به نام محمد مراجعه کرده و درگیری خونینی را رقم زده‌اند که در جریان آن محمد با ضربات چاقو فردین را به قتل می‌رساند و از محل فرار می‌کند. 

‌علی در بازجویی‌های پلیس گفت: فردین دانشجوی یکی از دانشگاه‌های تهران بود و اوقات فراغت هم گلفروشی می‌کرد.

مقتول و قاتل هر دو همشهری و دوست هستند. آنها از قبل با هم اختلاف داشتند. چند روز قبل فردین به من گفت با محمد مشاجره لفظی کرده است. فردین گفت محمد به خواهرش فحاشی کرده و به همین خاطر قصد دارد او را تنبیه کند. من خیلی تلاش کردم که بی‌خیال شود، اما او اصرار داشت محمد را کتک بزند تا اینکه شب حادثه تصمیم گرفت به خانه محمد برود و با او درگیر شود.

من و فردین دوست صمیمی بودیم به همین دلیل همراه او آمدم تا در درگیری کمکش کنم. وقتی به محل حادثه در حوالی شمشیری رسیدیم محمد همراه دو نفر از هم اتاقی‌هایش با چاقو بیرون آمد و با فردین درگیر شد. فردین او را زخمی کرد و محمد هم با دو ضربه چاقو به ران پا و قلب فردین را نقش بر زمین کرد.  

در حالی که تحقیقات برای دستگیر متهم ادامه داشت مأموران دریافتند قاتل خودش را به مأموران کلانتری هفت‌چنار معرفی کرده است.  صبح دیروز پنج‌متهم نزاع دسته‌جمعی برای بازجویی به دادسرای امور جنایی منتقل شدند. محمد در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد.‌ 

سرهنگ حمیدرضا مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پایتخت گفت: تحقیقات از متهمان در اداره دهم پلیس آگاهی تهران در جریان است. 

گفت‌وگو با محمد 

اهل کجایی‌؟  

شهرستانی هستم.

تهران چه کار می‌کنی‌؟

برای کار به تهران آمده‌ام و جوشکاری می‌کنم. 

مقتول را می‌شناسی‌؟ 

بله همشهری هستیم. 

چرا این درگیری مرگبار را رقم زدید؟  

ما از قبل با هم اختلاف داشتیم و این حادثه هم اتفاقی بود. 

چه اختلافی‌؟  

مقتول مدعی بود پشت سر او حرف می‌زنم به همین دلیل پنج‌شنبه هفته قبل با هم درگیر شدیم و روز حادثه هم برای تلافی به در خانه‌ام آمد که این اتفاق رخ داد. 

مقتول مدعی بوده شما به خواهرش فحاشی کردی‌؟

ادعای مقتول بود. او می‌گفت که من در تلگرام مزاحم خواهرش شده‌ام اما اینطور نبود. 

از شب حادثه بگو؟  

عصر روز حادثه علی دوست مقتول با من تماس گرفت و به من فحاشی کرد و گفت قصد دارد همراه فردین مرا تنبیه کنند.

دقایقی بعد هم فردین زنگ زد و فحاشی کرد تا اینکه چند ساعت بعد وقتی از پنجره به بیرون نگاه کردم، دیدم فردین و دوستش که هر دو قمه داشتند سر کوچه ما ایستاده‌اند. تصمیم گرفتم بروم با آنها درگیر شوم، اما هم اتاقی‌هایم مخالفت کردند.

در نهایت چاقویی دسته زردرنگی از آشپزخانه برداشتم و به جلوی در رفتم که آنها به من حمله کردند و درگیری شروع شد. 

چرا با چاقو به قلبش زدی‌؟  

من یک ضربه فقط به ران پایش زدم، اصلاً به قلبش نزدم. 

شاهدان عینی گفته‌اند که شما با چاقو به قلبش زدی‌؟  

سکوت می‌کند. 

درباره درگیری بیشتر توضیح بده‌؟

فردین و علی دو نفری با قمه به من حمله و مرا زخمی کردند. من قصد داشتم فرار کنم، اما کوچه بن‌بست بود و گیر افتادم که من هم با چاقو ضربه‌ای به ران پای فردین زدم. علی با پخی قمه آنقدر به سرم کوبید که دسته قمه‌اش شکست. 

چرا فرار کردی‌؟

وقتی خونین روی زمین افتاد، ترسیدم و فرار کردم و به سمت سه‌راه آذری رفتم. آنجا به دوستانم زنگ زدم که علی گفت فردین به قتل رسیده است. پس از این به طرف پارکی که کانکس پلیس آنجا بود رفتم و گفتم که من قاتلم اما آنها باور نمی‌کردند و مرا از کانکس بیرون کردند، اما وقتی اصرار کردم مرا بازداشت کردند. 

حرف آخر؟ 

فقط پشیمان هستم و عذاب وجدان دارم. 

منبع: روزنامه جوان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید