خبر فوری

ساخت بندهای کوتاه چپری در ردوان

محسنی زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، گفت: بندهای اصلاحی کوتاه چپری با استفاده از شاخ و برگ و تنه درخت نخل در حوزه معرف و زوجی دهگین ساخته شده است.

وی افزود: بندهای چپری سازه های کوچکی هستند که برای کاهش شیب آبراهه های درجه یک و دو ، جلوگیری از فرسایش و کاهش سرعت رواناب ساخته می شوند .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان گفت:این بندها با استفاده از مصالح بومی و محلی ( تنه ، برگ و شاخه درختان نخل) که به مقدار زیاد در منطقه وجود دارد ساخته می شود و به دلیل بومی و سازگار بودن با محیط اثرات مفیدی در جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید