خبر فوری

تربیت نیروی پرستاری برای کاهش مصدومیت‌ها در حوادث و بلایا

تربیت نیروی پرستاری برای کاهش مصدومیت‌ها در حوادث و بلایاحمیدرضا خانکه قائم مقام رئیس اورژانس در حوزه حوادث و بلایا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: با توجه به اینکه ایران از نقاط زلزله‌خیز دنیاست و در دهه‌های اخیر با حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی مواجه بوده‌ایم در راستای کاهش آسیب‌های حوادث و کاهش عوارض بلایای طبیعی  تربیت پرستاران در این حوزه را با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: حوادث و بلایا در کشور و زلزله‌های اخیر نشان داد، اگر به‌جای هزار نیروی بی‌تخصص 100 متخصص را تربیت کنیم و در 3 پودمان مهارت‌های اولیه، مهارت‌های تخصصی تریاژ، تخلیه و غیره  همچنین پست امدادی و راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی را توسعه دهیم، شاهد کاهش آمار مرگ و میر و  مصدومیت‌ها خواهیم بود.

وی ضرورت آموزش پرستاران در بحران را یک اولویت دانست که خوشبختانه در کارگاه کشوری افزایش آمادگی پرستاران در حوادث و بلایا موقعیت تیم صد نفره ملی در کارگاه سه روزه عملیاتی شده است و امید داریم با آموزش این گروه‌ها و انتقال دانش از سوی این پرستاران به سایر پرستاران بتوانیم شاهد بهره‌مندی از ظرفیت این افراد آموزش دیده باشیم.

خانکه گفت: در این جلسه مقرر شد که تیم صد نفره آموزش دیده در اختیار ما باشند و با اعلام نیاز اورژانس کشور، معاونت پرستاری این افراد آموزش دیده را در راستای ارائه خدمات سلامت و خدمات پرستاری در اختیار سازمان اورژانس قرار خواهد داد.

خدمات سلامت در زلزله کرمانشاه مطلوب بوده است

وی افزود: خوشبختانه گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد نتیجه خدمات سلامت و اورژانس در زلزله‌ کرمانشاه مطلوب بوده است اما فراموش نکنیم نجات افراد زلزله‌زده نیازمند مشارکت ملی است و امیدواریم با حضور تربیت پرستاران آموزش دیده شاهد کاهش آمار خدمات جانی و سایر خدمات باشیم.

وی در پایان آموزش پرستاران حوزه حوادث و بلایا را یکی از برنامه‌های مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دانست و یادآور شد: این مرکز با بهره‌مندی از علم روز دنیا در حوزه سلامت در حوادث و بلایا با مراکز گوناگون برنامه‌های منحصر به فردی دارد که می‌توانیم در این عرصه شاهد اخبار خوشی برای جامعه باشیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید