خبر فوری
هرمزبان:تیراندازی در دبیرستانی در پارک لند فلوریدا موجب آسیب دیدن تعداد زیادی از دانش آموزان شد . اما در این میان توئیتر موفق شد حتی قوی تر از رسانه های دولتی حادثه را پوشش دهد .

توئیتر پرچمدار تبادل اطلاعات از حادثه پارکلند به جهان خبر/  اکانت های خبرنگاران مشهور جعل شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تیراندازی در دبیرستانی در پارک لند فلوریدا موجب آسیب دیدن تعداد زیادی از دانش آموزان شد . اما در این میان توئیتر موفق شد حتی قوی تر از رسانه های دولتی حادثه را پوشش دهد .

به گزارش هرمزبان به نقل از سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت ، به رغم تمام شکایت ها از شبکه های اجتماعی در خصوص کارکرد اغلب مخربشان ، به نظر می رسد گاهی این شبکه ها موفق به ایجاد یک موج قدرتمند رسانه ای برای پوشش خبرهای مهم می شوند .

دیروز نیز ، کاربران توییتر تلاش کردند تا با کمک توئیت های پرتعداد و رگباری خود  روزنامه نگاران روزنامه های سراسری را برای پوشش تیراندازی مرگبار در دبیرستان فلوریدا ترغیب کنند .

همزمان با آغاز  تیراندازی ها در دبیرستان ، بسیاری از دانش آموزان در مدرسه و دقیقا همزمان با تیر اندازی ها از طریق رسانه های اجتماعی جهان را با تجربه وحشتناک خود همراه کردند . سرعت نشر خبر تا حدی بود که حتی توئیت ها در ارائه اطلاعات سریع تر از خبرگزاری ها عمل می کردند .

جالب است که در میان توئیت ها پرسش های فراوانی نیز مطرح می شد . برای مثال تیرانداز زن است یا مرد ، کلاس چندم است و حتی رنگین پوست است یا سفید پوست .

با همه این ها دیروز شیطنت هایی نیز در بین کاربران توئیتر دیده شد . برای مثال گروهی از نژادپرستان سعی داشتند هویت فرد تیر انداز را مهاجر با رنگین پوست جلوه دهند . گروهی دیگر نیز با اشاعه توئیت های جعلی به هراس عمومی دامن زدند . اما چیزی که مشخص است ، نشت سریع خبر از طریق توئیتر بود .

در این میان هویت تعداد زیادی خبرنگارمشهور نیز در توییترجعل شد و خبرها از طریق این اکانت های جعلی به سرعت دست به دست می شد . گرچه  بلافاصله پس از این موضوع گروهی از خبرنگاران با ارائه درخواستی به توئیتر از این شرکت پاسخ خواستند .درواقع این اصحاب رسانه مایل بودند در مورد سیاست های ضد  جعل هویت حساب کاربری روزنامه نگاران توضیح دهند . موضوعی که انگار چندان محکم و قوی اجرا نمی شود .

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید