افزایش 19 درصدی عملیات کانتینری در پیشرفته‌ترین بندر ایران

به گزارش هرمزبان به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، الله‌مراد عفیفی‌پور با اشاره به عملکرد 10 ماهه کانتینری در پیشرفته‌ترین و بزرگترین بندر کانتینری ایران، گفت: از آغاز سال 96 تا ابتدای بهمن ماه جاری، در مجموع دو میلیون و 183 هزار و 121 TEU کانتینر در پایانه‌های شماره یک و دو بندر شهیدرجایی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی این حجم از عملیات با سال گذشته، 19 درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی افزود:  طی 10 ماهه سال جاری، 342 هزار و 162 TEU کانتینر مربوط به محموله‌های صادراتی، در بندر شهیدرجایی بارگیری و 592 هزار و 575 TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی، نیز تخلیه شده است.

عفیفی‌پور تعداد محموله‌های کانتینری ترانشیپ شده به بنادر کوچکتر جنوب کشور و منطقه خلیج‌فارس از طریق بندر شهید رجایی ( به عنوان بندر کانونی منطقه) را نیز 216 هزار و 558 TEU کانتینر اعلام کرد و افزود: جابه‌جایی اینگونه محموله‌های کانیتنری، در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 18 درصدی جابه‌جایی کانتینرهای ترانزیتی سخن به میان آورد و افزود: طی 10 ماهه امسال، 379 هزار و 155 TEU کانتینر ترانزیتی وارد بندر شهیدرجایی شد.

عفیفی‌پور بندر شهیدرجایی را پیشانی تجارت کانتینری ایران توصیف کرد و افزود: جابه‌جایی بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری تخلیه و بارگیری شده در سطح کل بنادر کشور در این بندر انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، بندر شهیدرجایی با برخورداری از دو پایانه تخصصی کانتینری و 18 دستگاه گنتری کرین پیشرفته و مدرن (جرثقیل‌های سنگین وزن تخلیه و بارگیری کانتینر) بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: قرار است با الحاق 12 دستگاه گنتری کرین و 15 دستگاه ترانستینر جدید به ترمینال دو این بندر ( که هم اکنون در مرحله نصب و راه‌اندازی است)، ظرفیت کانتینری آن به 6 میلیون TEU کانتینر و با بهره‌برداری کامل از فاز 3 طرح توسعه این بندر که هم اکنون مرحله نخست آن به انجام رسیده، ظرفیت نهایی به هشت میلیون TEU کانتینر ارتقا یابد.

وی یادآور شد: در سفر سه روز پیش وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به بندر شهید رجایی، قراردادهای پنج ساله واگذاری ترمینال های 1 و 2 به شرکت‌های بتا و سینا به صورت رسمی ابلاغ شد تا فصل جدیدی از فعالیت بخش خصوصی در بزرگترین بندر ایران آغاز شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید