خبر فوری

امام جمعه کیش : توان دفاعی بازدارنده نظام جمهوری اسلامی ابر قدرت ها را به پای مذاکره کشاند

هرمزبان:امام جمعه کیش با بیان اینکه مذاکره، گزینه روی میز کشورهای ابر قدرت جهان درمورد ایران نبود افزود : توان دفاعی بازدارنده نظام جمهوری اسلامی ابر قدرت ها را به پای مذاکره کشاند .

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز عید سعید فطر با تاکید بر رعایت تقوای الهی گفت : تقوا همچون نور هدایت انسان را از گمراهی ها و تاریکی ها نجات می دهد .

حجت الاسلام حسن علیدادی با تبریک عید سعید فطر به نمازگزاران ،روزه داری را تمرین تقوای الهی دانست و افزود : تاثیر یک ماه روزه داری و عبادت باید بگونه ای باشد که پس از ماه رمضان نیز شاهد درجات بالاتری از تقوا باشیم.

خطیب جمعه کیش با یاد آوری سال همدلی و همزبانی ، دولت و مردم گفت : امسال سال گذر از پیچ خطرناک تاریخی ایران اسلامی است که به یاری خدا توانستیم با درایت ، تدبیر و امیدواری، بخش عمده ای از این پیچ خطرناک را پشت سربگذاریم اما هنوز گذرهای سختی وجود دارد .

وی به اهمیت موضوع هسته ای در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود : اگر شش ابر قدرت امروز بر سر میز مذاکره با ایران نشستند این اتفاق یکشبه صورت نگرفته است بلکه هشت سال دوران دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم وبا اراده مردم و رهبری به حق امام راحال ، با سربلندی پیروز از میدان بیرون آمدیم و یک وجب از خاک ایران اسلامی را به واگذار نکردیم .

حجت الاسلام علیدادی با تاکید بر اینکه توان دفاعی بازدارنده نظام جمهوری اسلامی شش ابر قدرت را به پای میز مذاکره با ایران کشاند اظهار داشت : گزینه روی میز آنها مذاکره نبود ، آنها اگر می دانستند توان دفاعی نیروهای مسلح ایران ضعییف است هیچگاه سر میز مذاکره حاضر نمی شدند.

وی اظهار داشت : به اعتراف دوست و دشمن ،قدرت منطقه ای ایران بود تا ابر قدرت های جهان را به پای میز مذاکره کشاند در غیر اینصورت آنها با تهدید ، ارعاب و جنگ مارا به آنچه که می خواستند وادار می کردند.

نماینده ولی فقیه در کیش با اشاره به 12 سال مذاکرات جدی و پیگیردر بحث هسته ای اظهار داشت : 10 سال از این دوران در زمان آقایان حسن روحانی ، سعید جلیلی و لاریجانی اتفاق افتاد ،دو سال اخیر نیز در زمان دولت دکتر حسن روحانی پیگیری شده است ،12 سال مذاکره ، 12 سال دفاع از حقوق هسته ای و دفاع از عزت و غیرت ایرانی است که باید در افتخارات نظام جمهوری اسلامی ثبت و ضبط شود.

امام جمعه کیش گفت : دلیل حضور کشورهای ابر قدرت در پای میز مذاکره این بوده که جمهوری اسلامی ایران در بحث هسته ای بجایی رسیده است که آنها رسما پذیرفته اند که ایران ،ایران هسته ای است و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در سایه حکومت ولایت فقیه و اسلام است .

وی با تاکید بر اینکه در بحث هسته ای هنوز کار به اتمام نرسیده است اظهار داشت : جمع بندی صورت گرفته بین ایران و کشورهای ابر قدرت به پایتخت تمامی این کشورها فرستاده خواهد شد و با دقت مورد ارزیابی قرار می گیرد و ممکن است اتفاقاتی در راه باشد .

حجت الاسلام علیدادی تصریح کرد باید خود را برای دفاعی جانانه و همه جانبه آماده کنیم ، در جمهوری اسلامی ایران هم مراجع تصمیم گیرنده همچون دولت ، مجلس شورای اسلامی ، شورای امنیت و هدایت رهبر معظم انقلاب با وسواس هر چه تمام آنچه را که در جمع بندی صورت گرفته را مورد ارزیابی قرار داده و با تمام توان راه های عهد شکنی را خواهند بست .

وی گفت : امیدوارم در سال همدلی و همزبانی به یک توافق خوب دست یابیم و از این گذر تاریخی به خوبی عبور کنیم .

نماز عید فطر به امامت حجت الاسلام علیدادی و با حضور مسوولان و مدیران سازمان منطقه آزاد و مردم ولایت مدار در مصلی کیش اقامه شد .

 

منبع: ایرنا(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید