ارز آوری 32 میلیون دلاری صادارت خرمای هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،ابراهیم پور حیدری رئیس انجمن خرمای هرمزگان گفت: از ابتدای امسال بیش از 22 هزار تن ارقام خرمای هرمزگان به بازارهای جهانی صادر شده است.

وی افزود: با صادر کردن این میزان خرما بیش از 32 میلیون دلار برای کشور ارزآوری شده است.

رئیس انجمن خرمای هرمزگان گفت:بازاریابی مناسب و کیفیت بسته بندی و همکاری های بین بانکی علت افزایش صادرات خرما است.

ابراهیم پور حیدری افزود: مضافتی، پیارم، کریته و مرداسنگ ارقامی بودند که در این مدت به کشورهای مالزی، اندونزی ، هندوستان و امارات عربی متحده، آسیای میانه ،روسیه و کشورهای اروپایی صادر شد.

وی گفت:پارسال ۲۸ هزار تن خرمای هرمزگان با بیش از ۳۹ میلیون دلار ارزآوری به خارج از کشور صادر شد.

پور حیدری افزود: ۲۰ درصد خرمای استان هرمزگان صادر و ۸۰ درصد در داخل کشور مصرف می شود.

وی گفت:در هرمزگان ۵۰ رقم خرما تولید می شود که 2۰ نوع آن تجاری داخلی و خارجی است و چهار رقم پیارم، کریته خاصویی و مضافتی به خارج از کشور صادرمی شود.

هرمزگان با برداشت سالانه صد و پنجاه هزار تن خرما از سی و هشت هزار هکتار نخلستان، رتبه چهارم تولید و سوم سطح زیر کشت خرما را در کشور دارد.

برداشت خرما در هرمزگان با خرمای آل مهتری از اول خرداد آغاز می شود و با برداشت پیارم در اواخر مهر به پایان می‌رسد.

خرما سرشار از ویتامین ب۱ و ب ۲، مواد معدنی ، فسفات ، پتاسیم ، کلسیم و منیزیم است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید