خبر فوری

برگزاری یادواره دو شهید انقلاب در گلزار شهدای میناب

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ، این مراسم  با حضور حجت‌الاسلام معتمدی‌فر امام جمعه میناب ،معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران میناب، نیروهای نظامی و انتظامی ، خانواده معظم شهدا و ایثارگر و عموم مردم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ، خیر مقدم گویی و قرائت پیام آقای شهیدی توسط حاج آقای قدوسی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان میناب آغاز گردید .

حجت‌الاسلام معتمدی‌فر امام جمعه شهرستان میناب در آئین یادواره شهدای انقلاب میناب با تأکید بر معرفی بیشتر شهدای نهضت و انقلاب، اظهار داشت: متأسفانه درباره نقش شهدای نهضت و انقلاب خیلی کم کار شده است.

وی با ذکر این مطلب که شهدا تمام‌ناشدنی هستند به تعبیری از سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی درباره شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: شهدا ماندنی هستند و این ما هستیم که عده‌ای جریانات و برخی دیگر از ما را زمانه با خود برده است.

معتمدی‌فر با بیان این در زمینه شهید و شهادت مطلب و مباحث برای سخنرانی بسیار زیاد است، اضافه کرد: در محافل متعلق به شهدا باید به معرفی شهدا از دیدگاه قرآن و روایات ائمه هدی(ع) پرداخت.

وی همچنین راجع به برخی ویژگی‌های شهدای انقلاب گفت: شهادت درجاتی دارد که هر کدام با دیگری متفاوت است.

امام جمعه میناب پیشگامی و خط‌شکنی را از مهمترین ویژگی‌های شهدای انقلاب نام برد و اظهار داشت: پیشگامی شجاعت خاصی می‌خواهد و این خصلت در شهدای نهضت و انقلاب وجود داشت.

معتمدی‌فر ادامه داد: خط‌شکنی در مبارزه با طاغوت سنت حسنه‌ای بود که شهدای انقلاب آن را به‌یادگار گذاشتند و تا زمانی که این مسیر طی می‌شود برای آنها ثواب منظور می‌شود.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: همان گونه که برخی از انبیا بر برخی دیگر و برخی از ملائک بر دیگر ملائک برتری دارند، شهدای نهضت و انقلاب نیز بر بر اساس طبقه‌بندی بر سایر شهدا فضیلت و برتری دارند.

وی غربت محض را از دیگر ویژگی‌های شهدای انقلاب دانست و گفت: شهدای نهضت و انقلاب به‌عنوان پیشگامان آزادی و استقلال بسیار غریب بودند چرا که هنوز طاغوت حاکم بود و حتی اجازه برگزاری مراسم ختم هم به خانواده آنها داده نمی‌شد.

وی بی‌چشمداشت بودن، عاشقانه برای اسلام جان دادن و برخورداری از روحیه آزادگی و آزادی‌خواهی را از دیگر ویژگی‌های شهدای انقلاب دانست و افزود: شهدای انقلاب از جور و ظلم طاغوت به‌تنگ آمده بودند و با نثار خون خود ریشه ظلم و ستم را خشکاندند.

امام جمعه میناب همچنین اظهار داشت: در مجالسی که متعلق به شهدا و جانفشانی آنها است باید عشق به شهادت در مردم تقویت شود و در واقع محفل شهدا محلی برای تربیت شهید باشد.

در این آئین از خانواده شهیدان انقلاب، سید ابراهیم موسوی‌نسب و جهانگیر امینی تجلیل و قدردانی شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید