خبر فوری

کوییک سایپا محصول جدیدی نیست تنها یک نام جدید است

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار حوزه صنعت شفاف ، بعد از مدتها بی تحرکی و نداشتن ایده در نهایت سایپا دست به تولید و طراحی کوییک زد. خودرویی که به نظر نه تنها طراحی و مدل جدیدی از خودروهای سایپا نیست بلکه با این همه انتظار در طراحی خودرو، تولید کوییک به گفته ی منتقدانش هیچ نقطه عطفی نداشت.

کوییک که اسفند سال 95 با حضور علی لاریجانی و مهندس نعمت زاده رونمایی شد قرار بود که زودتر از اینها به بازارعرضه شود اما از اختلاف روی قیمت تا  نامگذاری و بازاریابی همه و همه سبب شد تا دوسال بعد از رونمایی شاید امسال در پارکینگ برخی ها خاک بخورد.

کوییک سایپا محصول جدیدی نیست تنها یک نام جدید است

در سالهایی که به سبب شرایط اقتصادی کشور باید از تولید ملی حمایت کرد اما نباید با هر تولیدی جیب مردم را زد. صنعت خودروسازی کشور اگرچه سالها از پرورش ایده و ساخت پلت فرم در رده های پایین کیفیت حتی بی بهره است اما متقاعد کردن دولت های مختلف برای حمایت را انصافاً خوب بلد است.

قبل از هرچیز باید درباره ی کوییک سایپا گفت که گذاشتن نام جدید بر روی این محصول یک اشتباه است البته برای کسانی که تازه وارد بازار خودرو شده اند شاید دیدن یک نام جدید کمی جذاب باشد اما وقتی کوییک را کالبد شکافی کنیم خواهیم دید که گروه خودروسازی سایپا تقریبا هیچ ابتکاری را در طراحی محصولشان نداشته اند و فقط برای داشتن بازار جدید فروش طراحی چند محصولشان را سرهم کردند تا از دل این میکس آماتور کوییک زایمان شود.

کوییک سایپا چیزی در حدود 1063 کیلوگرم وزن دارد و یا توجه به نوع طراحی آن که هاچ بک است خودروی سبکی است و هنگام سرعت اصطکاک لازم با زمین را نخواهد داشت و خاصیت آیرودینامیک آن بر روی پیچ ها به حداقل ممکن می رسد.

درطراحی بدنه ی کوییک چیزی به جز تیبا دو مشاهده نمی شود. کمی تغییر غیر حرفه ای در قسمت سپر کوییک و ورودی های نامتعارف هوا در همین قسمت نه تنها کوییک را جذاب نکرده است بلکه چه بسا اگر این تغییرات در قسمت جلویی ماشین داده نمی شد بهتر به نظر می آمد.

کوییک سایپا محصول جدیدی نیست تنها یک نام جدید است

مونتاژکاری تقریباً فاجعه ی کوییک از چیزهایی است که نباید از آن گذشت. این مونتاژ کاری آن قدر بد است که نمی توان کوییک سایپا را در حد ماشین های رده چندمی چینی هم قرار داد.

طراحی داخل اتاق به این شباهت دارد که فاصله ی بین جدیدترین محصول سایپا تا اولین محصول آن را دنده عقب طی کنیم.

کوییک سایپا محصول جدیدی نیست تنها یک نام جدید است

مصرف سوخت هیچکدام از محصولات دو گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا هرگز آن چیزینیست که گفته می شود و همیشه بالاتر است. در مورد کوییک باید گفت که این خودرو با مصرف سوخت ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر خودروی پر مصرفی است.

قیمت گذاری کوییک از 34 تا 40 میلیون تومان با توجه به همه ی ضعف های این خودرو مرقوم به صرفه نیست.  زیرا اگر جاگذاری یک گیربکس اتومات را از این خودرو حذف کنیم چیزی به جز تیبا 2 را به خریدارانش عرضه نمی کند و می توان با این قیمت به فکر خرید خودروهای دیگری بود.

جا داشت که نارنجی های جاده مخصوص قبل از رونمایی و پیش فروش این محصول خودشان چرخی با کوییک می زدند تا ببینند مردم برای چه محصولی قرارست پول بدهند زیرا کوییک سایپا محصول جدیدی در صنعت خودروسازی نیست اما ایده ی خوبی برای بازار شب عید سایپا می تواند باشد.

صرف این همه هزینه در زمان و نیروی انسانی ماحصلش خودرویی است که نمی تواند وقتی فرمانش دست کارشناسان خودرو است حرفی برای گفتن داشته باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید