خبر فوری

اندازه مصرف تلگرام از حجم ترافیکی اینترنت

به گزارش هرمزبان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، شما برای دسترسی به این پیام‌رسان محبوب، نیازمند اتصال دستگاه هوشمند خود به شبکه جهانی اینترنت هستید و اطلاعات مبادله‌شده در این سرویس به خصوص در گروه‌های تلگرامی بسیار زیاد است.

این حجم زیاد تبادل اطلاعات نیز به سرعت ترافیک اینترنتی شما را مصرف می‌کند و در بسیاری از موارد کاربران با اتمام بسته اینترنتی یا ترافیک مصرفی ماهانه خود مواجه می‌شوند.

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که تلگرام چقدر از ترافیک اینترنتی شما را مصرف می‌کند؟ آیا می‌دانید با بررسی میزان ترافیک مصرفی توسط این اپلیکیشن به‌ صورت نسبتا دقیق و هوشمندانه می‌توانید بسته یا سرویس اینترنتی موردنظرتان را انتخاب کنید تا مجبور نباشید ترافیک اضافه را با هزینه‌ای بیشتر تهیه کنید؟ اگر دوست دارید میزان ترافیک مصرفی توسط اپلیکیشن تلگرام در حالت‌های مختلف استفاده از دیتای سیم‌کارت، اتصال به شبکه‌های وای‌فای یا حتی در اتصالات رومینگ را بررسی کنید باید پیش از هر چیز اپلیکیشن تلگرام نصب‌شده روی دستگاه هوشمند خود را به آخرین نسخه (3/16 و بالاتر) ارتقا دهید. اپلیکیشن تلگرام را اجراکرده و روی آیکون منوی اصلی فشار دهید. 
از منوی اصلی گزینه Settings را فشار دهید. گزینه Data and Storage را فشار دهید.

در بخش Disk and network usage با فشار هریک از گزینه‌های Mobile Data Usage, Wi-Fi Data Usage, Roaming Data Usage می‌توانید میزان ترافیک مصرفی در هریک از اتصالات به روش دیتای سیم‌کارت، شبکه‌های وای‌فای و رومینگ را مشاهده کنید. این اطلاعات کاملا تفکیک‌شده هستند و می‌توانید میزان ارسال و دریافت‌های خود را به تفکیک عکس، ویدیو، پیام صوتی، فایل و پیام متنی مشاهده کنید. تلگرام یک سرویس پیامرسان متن‌باز چندسکویی مبتنی‌بر رایانش ابری است. کاربران تلگرام می‌توانند علاوه‌برپیام‌ها، تصاویر، ویدیوها و اسناد (همه انواع پرونده‌ها پشتیبانی می‌شود) اطلاعات خود ویرانگر و رمزنگاری‌شده رانیز تبادل کنند. تلگرام برای اندروید، ویندوز فون و آی ‌او اس(ازجمله تبلت‌ها و دستگاه‌های بدون وای‌فای) در دسترس است.

کاربران این نرم‌افزار امکان تبادل پیام، عکس، ویدیو و فایل تا حجم 1/5 گیگابایت را دارند. تلگرام چندین سال پیش توسط دو برادر با نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف به بازار آمد. پاول دورف برادر کوچک نیکلای دورف است و یک سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی درآلمان دارد که پشتیبان مالی پروژه است و در واقع تلگرام توسط یک سازمان غیرانتفاعی آلمانی متعلق به کارآفرین و نیکوکار روس، پاول دورف، اداره می‌شود و با توجه به محدودیت‌های استفاده از تلگرام در برخی کشورها،مدیر تلگرام اخیرا طی خبری عنوان کرده است که نسخه بعدی تلگرام مجهز به یک فیلترشکن قوی درون‌برنامه‌ای خواهدبود که در این صورت فیلتر کردن و حتی محدودسازی تلگرام برای مدت کم هم امکان‌پذیر نخواهد بود.

در سال 2017، تلگرام با حدود 180 میلیون کاربر، هفتمین پیام رسان پرکاربرد دنیا شناخته شد.در این فهرست،پیام رسان فیس‌بوک و واتس‌اپ مشترکا اول هستند. در ایران، طبق نظرسنجی انجام‌شده از طرف ایسپا، تلگرام محبوب‌ترین پیامرسان است به‌طوری که در اوایل سال 96، 62٫2درصدایرانیان عضو آن بوده‌اند.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید