عوامل مؤثر بر قصد استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام در فعالیت‌های آموزشی در بین دانشجویان

 

چکیده

امروزه، شبکه‌های اجتماعی و از آن جمله تلگرام، جزء جدایی‌‌ناپذیر زندگی بسیاری از دانشجویان شده‌اند و این در حالی است که استفاده دانشجویان از این شبکه‌ها در زمینه فعالیت‌‌های آموزشی و درسی بسیار ناچیز است. بر این اساس و با در نظر گرفتن اهمیت قصد رفتاری به عنوان قوی‌‌ترین متغیر پیش‌بینی‌‌کننده رفتار افراد، پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر قصد استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام در فعالیت‌‌های آموزشی در میان دانشجویان انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش را 767 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌های کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد تشکیل داده‌اند که 196 نفر از آنان با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای، با انتساب متناسب انتخاب شده‌اند. نتایج نشان می‌دهد که متغیرهای برداشت ذهنی از مفید بودن استفاده و همچنین برداشت ذهنی از جذابیت استفاده و نگرش اثر مثبت و معناداری بر قصد استفاده دانشجویان از شبکه اجتماعی تلگرام در فعالیت‌‌های آموزشی داشته‌اند.

کلیدواژه‌ها: رسانه‌های اجتماعی؛ تلگرام؛ آموزش عالی؛ قصد استفاده

نویسندگان:

روح‌اله رضائی: دکترای ترویج و آموزش کشاورزی،‌ دانشیار دانشگاه زنجان

 لیلا صفا: دکترای ترویج و آموزش کشاورزی، استادیار دانشگاه زنجان

 منصوره ادیبی: کارشناس ارشد ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه زنجان

فصلنامه پژوهش های ارتباطی – دوره 23، شماره 87، پاییز 1395.

برای مشاهده کامل مقاله اینجا کلیک کنید. 

 

بستر درج آگهی تُوار

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *