خبر فوری

اتخاذ تصمیمات صحیح از سوی شورای مدیریت بحران حیاتی و ضروری است

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، محمود محمدی نسب ظهر جمعه در آیین افتتاح مرکز فرماندهی عملیات بحران استاندار مرکزی در اراک اظهار داشت: با راه اندازی این مرکز اقدام بزرگی در راستای مدیریت بحران در استان مرکزی انجام شده که قابل تحسین است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور افزود: با وجود آن که کار اجرایی در این اتاق و مرکز انجام نمی دهیم، باید بگویم روز بحران و حوادث غیرمترقبه در همین اتاق تصمیم های مهم و سرنوشت سازی اخذ می شود؛ در حقیقت مغز متفکر در مدیریت بحران، همین اتاق و مرکز است.

محمدی نسب خاطر نشان کرد: هرچه حجم اطلاعات و دیتایی که به این مرکز و اتاق وارد شود، بیشتر و دقیق تر باشد، بدون شک و قدر مسلم است که در آن لحظات تصمیم گیری درست تر، دقیق تر و راحت تر است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور بیان داشت: در دستگاه های مختلف در حوزه مدیریت بحران به دلیل نداشتن اطلاعات جامع و کامل و در عین حال دقیق، طی سال های گذشته کشور هزینه های سنگینی را متحمل شده است.

وی ادامه داد: اگر تصمیمی خارج از پروتکل یا تصمیم غیر واقعی در شرایط بحران گرفته شود، می تواند هزینه های مالی و جانی و خسارات غیرقابل جبران به همراه داشته باشد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: هرچه در چنین مراکز فرماندهی عملیات و مدیریت بحران استان ها دقیق تر  ونزدیک تر ماجرای واقعی در میدان را لمس و درک کنیم، میزان خطا در تصمیم گیری کاهش پیدا می کند.

محمدی نسب تصریح کرد: دنیای امروز در بحران ها از پیشرفته ترین تکنولوژی های خود استفاده کرده و با تکنولوژی بالا خیلی سریع و با کمترین خسارت جانی و مالی بحران را مهار می کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته انواع و اقسام ابزارهای مدرن را برای ارزیابی و مقابله و کنترل بحران در اختیار دارند، بیان کرد: جمهوری اسلامی با شرایط اقلیمی که دارد، باید تلاش کند به این سمت و سو برود، چون اگر این اتفاق نیفتد در حوادث و بحران ها خسارات و هزینه ها کاهش پیدا نمی کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید