خبر فوری

از دعوای جایگاه‌داران سوخت برای دریافت پول نقد تا آغاز پیش فروش سکه/ پرداخت سود سهام عدالت تا پایان سال

از دعوای جایگاهداران سوخت برای دریافت پول نقد تا آغاز پیش فروش سکه/ پرداخت سود سهام عدالت تا پایان سالبه گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، اقتصاد در هفته جاری شاهد رویدادهای مهمی همچون افتتاح پروژه‌های گمرکی، نشست خبری وزیر نیرو، آغاز پیش فروش سکه،دعوای جایگاهداران سوخت برای دریافت پول نقد و افزایش قیمت برخی اقلام بود.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سود سهام عدالت چهار گروه باقی مانده تا آخر اسفند ماه واریز می شود گفت: سود مشمولین 4 گروه حدودا 80 هزار تومان و سود 16 گروه دیگر 150 هزار تومان است که تمام تلاش خود را می کنیم تا پایان سال 96 سود سال 95 را به صورت کامل تسویه کنیم.

رئیس کل گمرک ايران در نشست خبری گفت: در 10 ماهه نخست سال جاری واردات موبایل ٩٨ درصد رشد داشت است.

طی هفته جاری همزمان با دهه مبارک فجر سه پروژه الکترونیکی گمرک را به طور رسمی افتتاح شد.

در هفته جاری رئیس جایگاه‌داران سوخت گفت: به دلیل مشکلاتی که با بانک‌ها داریم از این پس جایگاه‌ها فقط در قبال دریافت پول نقد بنزین تحویل می‌دهند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ۹۰ درصد تجهیزات داخلی سازی شده اظهار کرد: این اقدام برای کشور کارنامه روشنی است به طوری در سال ۵۷ توسط نیروگاه های موجود با پیمانکاران خارجی ظرفیت تولید برق تنها ۷ هزار و ۲۴ مگاوات بوده است.

 وزیر نفت گفت: میزان برداشت گاز از پارس جنوبی در دی ماه امسال به 553 میلیون مترمکعب رسید که ابن رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 83 میلیون مترمکعبی داشته است.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در واکنش به تکذیب بانک ملت مبنی بر بدهکار نبودن به جایگاهداران سوخت گفت: بانک ملت بیش از 11 هزار میلیارد تومان به جایگاه داران سوخت بدهکار است و در صورت نیاز مدارک مربوط به آن را به مراجع قضایی ارجاع می دهیم.

مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابر‌ها گفت: بارش برف اخیر به باروری ابر‌ها هیچ ارتباطی ندارد و قبل از بارش‌ها فقط تست انجام شد که به دلیل عملیاتی نبودن تاثیری بر سامانه‌های بارشی نداشته است.

طی هفته جاری طرح پیش فروش سکه در یک‌هزار و 131 شعبه بانک ملی ایران آغاز شد.

 بانک مرکزی طی اطلاعیه ای اعلام کرد؛ به منظور پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی توسط قاچاقچیان و دلالان ارز، هموطنان به هیچ وجه اطلاعات حساب، کارت بانکی یا شماره آن را در اختیار افراد غیر قرار ندهند.

سخنگوی اتاق اصناف با بیان اینکه نمایشگاه بهاره از تاریخ 9 تا 19 اسفندماه در پنج نقطه تهران برگزار می‌شود، گفت: اقلامی که در این نمایشگاه عرضه می شود با تخفیف 20 درصدی به فروش می رسد.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: افزایش قیمت کالاها و خدمات صنفی تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۷ ممنوع است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در آیین گشایش خانه تشکل های اقتصادی اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن و کشاورزی گفت: اوضاع اقتصادی کشور با مشکل مواجه است و قطار اقتصادی از ریل خارج شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: در حال حاضر هر کیلو موز با قیمت 6 هزار تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می شود که این قیمت تا به دست مصرف کننده برسد حدود 8 هزار تومان خواهد شد.

رئیس اتحادیه قالیشویان با بیان اینکه قالیشویی امسال مشمول نرخ گذاری نشده است، گفت: به دلیل رکودی که وجود دارد نسبت به سال های گذشته نرخ شست‌وشو را افزایش ندادیم.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت گفت: در فضای پسابرجام مراودات بانکی در بخش واردات موفق تر از مراودات بانکی در بخش صادرات بوده است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره اینکه مقرر شده تا زعفران با نرخ کارشناسی از کشاورزان‎ خریداری کنیم، گفت: بهتر است زعفران به منظور تنظیم بازار، تثبیت آن و حمایت از کشاورزان از سطح بازار جمع آوری شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید