خبر فوری

انقلاب خمینی تداوم نهضت حسینی است

به گزارش هرمزبان، حجت الاسلام محب زاده صبح امروز در جشن بزرگ انقلاب اسلامی که در سالن اندیشه آموزش و پرورش برگزار شد ضمن خیرمقدم به مدعوین با اشاره به تأثیر بسزای نهضت کربلا در انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: با مراجعه به تاریخ در می یابیم که قیام امام حسین علیه السلام برای مقابله با انحرافات موجود در جامعه و امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفت.

مدیر آموزش و پرورش ابوموسی افزود: در طول قرن ها پس از حادثه عظیم عاشورا، بیشترین مقابله حکومت با دین و سنت های اسلامی را در دوران پهلوی شاهد هستیم که پدر و پسر در ایجاد مراکز رسمی فساد و دین زدایی از جامعه اقدامات بسیار نمودند.

محب زاده افزود: قیام امام خمینی(ره)، در راستای تحقق بخشیدن به پیام امام حسین بود که فرمود:« ای مردم، پیامبر خدا فرمود: هرکس بنگرد سلطان ستمکاری را که حرام های خدا را حلال می کند، عهد خدا را می شکند و برخلاف سنت پیامبر رفتار می کند و در بین مردم به گناه و تجاوز دست می یازد؛ و با رفتار و گفتار خویش باعث نگردد رفتار آن سلطان تغییر کند، خدای را سزد که او را به همان جایی در جهنم داخل سازد که آن سلطان ستمکار را داخل می سازد.»

این مقام مسئول اضافه کرد: انقلاب امام خمینی(ره) تداوم نهضت حسینی است و اگر سیره امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) را با سیره و حرکت امام حسین مقایسه کنیم، می بینیم او نیز مانند جدش از اسلام و ارزشهای الهی سخن می گفت.

مدیر آموزش و پرورش ابوموسی با اشاره به جمله امام خمینی که فرمود:« عاشورا را زنده نگه دارید كه با زنده نگه داشتن عاشورا، كشور شما آسیب نخواهد دید.» افزود: فرهنگ عاشورایی در شکل گیری و تداوم این حرکت عظیم نقش بسزایی داشته است.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید