خبر فوری
هرمزبان:گروه اجتماعی: مدیر دارالقرآن کریم قم با اشاره به خاطرات خود از حوادث انقلاب، شعارنویسی را یکی از مهمترین کارهایی دانست که در آن زمان به رشد انقلاب کمک کرد.

خاطرات یک فعال قرآنی از روزهای پیروزی انقلاب

حجت‎الاسلام والمسلمین عظیمی مدیر دارالقرآن کریم استان قم در گفت وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: در زمان دانش آموزی و در پیش از انقلاب، در بخش خلجستان یک سرود انقلابی خواندیم که مضمون آن در خصوص 17 شهریور و با شکردم عار مرگ بر تو(شاه) بود.
وی افزود: پس از خواندن آن شعر پاسگاه منطقه به سراغ ما آمد و ما نیز به پاسگاه رفتیم، در زمان زمان مرحوم ابوی با تعهدی که به پاسگاه داد از دست ماموران نجات یافتم ولی تعهد دادم که دیگر چنین سرودی اجرا نکنم ولی پس از بازگشت فعالیت خود را بیشتر کردم.
مسئول دارالقرآن کریم استان قم بیان کرد: پس از فعالیت‎هایی که در همان دوران داشتم بارها از سوی ماموران ساواک تهدید شدم و بارها تحت نظر قرارداشتم.
وی گفت: در سال 56 و در در کوران حوادث 19 دی در قم که سپس به شهرهای دیگر نیز کشیده شد بنده در تهران تحصیل می‎کردم و در آن زمان روی دیوار مدرسه شعار مرگ بر شاه نوشتم که این مساله در آن زمان یک جرم بسیار بزرگ امنیتی و تحریک کننده بود که پس از اینکه قضیه با ماموران در میان گذاشته شد با تعهدی که از دامادمان که در آن زمان من در منزل آنها سکونت داشتم گرفتند آزاد شدم.
حجت‎الاسلام عظیمی بیان کرد: در آن زمان داماد ما را به حسب این کاری که انجام دادم 100 تومان جریمه کردند ولی هفته بعد دوباره من آن کار را انجام دادم و شعار مرگ بر شاه را در مدرسه نوشتم؛ البته در این مسیر معلم دینی مان ما را نسبت به این مسایل آگاه می کرد.
وی گفت: در همان زمان نیز ظن و گمان اصلی روی من بود ولی چون مدرکی نداشتند و هیچ کس نیز من را در حال نوشتن آن شعار ندیده بود و اینکه پس از تظاهرات دوباره روی تخته سیاه نیز این شعار نوشته شده بود آنها ترسیدند و به از ترس اینکه کار به ساواک و آموزش و پرورش کشیده شود و مدیر مدرسه در یک مخمصه قرار گیرد این قضیه در همانجا دفن شد.
این فعال قرآنی ناستان قم بیان کرد: ولی همین کار غوغایی در مدرسه ایجاد کرد و بچه ها نیز متوجه شدند که مدیر از ترس باز شدن پای ساواک به مدرسه و اینکه قطعا این کار برای خود او نیز تبعات عجیبی خواهد داشت در این زمینه فعالتر شدند.
وی گفت: به هر ترتیب انقلاب کار خود را انجام داد و چون این انقلاب خدایی بود و رهبری خدایی نیز جریان را به دست داشت به پیروزی رسید و دشمنان نیز در مقابل این انقلاب تا امروز به زانو درآمدند؛ این مساله رمز اصلی پیروزی انقلاب ما بود که امیدواریم با عملکرد درست این انقلاب را به سرمنزل مقصود برسانیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید