خبر فوری

هشدار رئیس جمهور نسبت به فراموشی اصول انقلاب

رخدادهای 12 بهمن 63

چکیده:

آیت الله خامنه ای: از خطرهای بزرگ انقلاب ها این است که حرف ها، اصول، خط مشی و شعارهای خود را فراموش می کنند.

 

آیت الله صانعی: باید همیشه به یاد مظالم و فساد رژیم گذشته باشیم تا ارزش امروز خودمان را بدانیم.

 

هاشمی: امروز تصمیم گیری های در ایران نقطه مقابل خواست های آمریکا است.

 

شکستن بت قدرت آمریکا در جهان کاری بس عظیم و اوج افتخار و عظمت برای ملت ایران است.

 

هشدار رئیس جمهور نسبت به فراموشی اصول انقلاب

نماز وحدت بخش و دشمن شکن جمعه این هفته در نخستین روز از دهه با عظمت فجر و در سالروز ورود پربرکت امام امت به کشور با شکوه تمام در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در نماز جمعه این هفته تهران گفت: ما از همکاری هر کشور مترقی و ضد آمریکایی و استقلال طلب و اسلامی برای ضربه زدن به منافع آمریکا در منطقه استقبال می کنیم و آماده هستیم که هر چه قوی تر و قاطع تر منافع آمریکا در منطقه را مخصوصا آن چیزهایی که مرتبط به دولت غاصب اسرائیل می شود با کمال قوت و شدت تهدید کنیم.

امام جمعه تهران با اشاره به سفر نخست وزیر کشورمان به کشورهای آمریکای لاتین افزود: ملت و دولت ایران و انقلاب اسلامی ایران از مظلومان، مستضعفان در همه جا حتی بیخ گوش کشور آمریکا دفاع می کند. آمریکا چه بخواهد و چه نخواهد و چه بپذیرد و چه نپذیرد و چه تلاش بکند و چه نکند ملت ها و کشورهای و دولت هایی که زیر فشار قدرت های استکبار جهانی قرار دارند دور هم جمع می شوند مشت هایشان را گره می کنند و بالاخره به مقابله برمی خیزند و ما آماده هستیم که نوک این پیکان باشیم ملت ما آماده است ما تجربیاتمان را در اختیار ملت های مبارز قرار می دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به ایام الله دهه فجر نیز گفت: یکی از خطرهای بزرگ انقلاب ها این است که حرفهایشان را فراموش می کنند، اصولشان را از یاد می برند خط مشی ها و شعارهای اصلی خودشان را از دست می دهند و رها می کنند اما ما امروز با گذشت 6 سال از انقلابمان همچنان بر اصول خود پایبندیم.(1)

 

آیت الله صانعی: ایجاد حس بدبینی به انقلاب خیانت به اسلام است

همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی نماز وحدت آفرین و دشمن شکن جمعه این هفته قم به امامت آیت الله صانعی امام جمعه موقت قم  در دبیرستان امام صادق (ع) این شهر و زیر باران شدید اقامه شد.

آیت الله صانعی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم به بحث پیرامون ارزش امانت و آگاهی و عواقب خیانت در امانت پرداخته و گفت: ای کسانی که در کشور انقلابی ایران زندگی می کنید و ای مسلمانان جهان همه شما مسئولید ای کسانی که در قوه مقننه، مجریه و قضائیه فعالیت می کنید و ای کاسب، کارگر و کارفرما همه مسئولید زیرا انقلاب اسلامی که نتیجه خون شهیدان است امانتی نزد ما می باشد. نکنه به این امامت خیانت کنید.

دادستان کل کشور افزود: نارضائی تراشی و ایجاد حس بدبینی به انقلاب خیانت به اسلام است. امیدوارم این امانت بزرگ الهی را که زحمات همه انبیاست بتوانیم هرچه بهتر حفظ کنیم و در این زمینه به وظایفمان عمل کنیم.(2)

 

هاشمی: تنها ایران با صراحت و شجاعت مقابل آمریکا ایستاده است

مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح دیروز با حضور بیش از 200 تن از شخصیت های سیاسی و مذهبی 65 کشور جهان، سفرا، کارداران و وابسته های نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران و جمع کثیری از مقامات مسئول کشورمان در محل تالار وحدت تهران برگزار شد.

در این مراسم بعد از سخنرانی حجت الاسلام سید محمد خاتمی وزیر ارشاد و خیر مقدم به میهمانان آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تصمیم گیری ها در ایران نقطه مقابل خواست های آمریکا است در دنیا جز ایران جایی را نمی شناسیم که با صراحت و شجاعت و قدرت مقابل تصمیمات ناحق آمریکا بایستد و صریحا مبارزه کند و خم به ابرو نیاورد. شکستن بت قدرت آمریکا در جهان کاری بس عظیم و اوج افتخار و عظمت برای ملت ایران است.

آقای هاشمی افزود: دیگران که ضدآمریکایی هستند حداقل تعارفات دیپلماسی دارند و این صراحت خاص انقلاب اسلامی ایران و رهبری بزرگ آن است. در بعد سیاسی داخل کشور هم حاکمیت آن روز بدست فامیل وابسته به دربار بود که بر اقتصاد و سیاست کشور حاکمیت داشتند و آنها دیگر در جامعه امروزی اعتباری ندارند.(3)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 13 بهمن 63، ص 10
2. جمهوری اسلامی، 13 بهمن 63، ص 4
3. اطلاعات، 13 بهمن 63، ص 2

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید