خبر فوری

اسدالله میرزاده: ساخت بیش از 60 مسجد در هرمزگان

هرمزبان:ساخت بیش از ۶۰ مسجد توسط بسیج سازندگی هرمزگان درحال انجام است؛ مدیر فنی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی هرمزگان با اشاره به فعالیت‌های جهادگونه فعالان این مجموعه از ساخت و تکمیل ۶۰ مسجد در مناطق مختلف استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،اسدالله میرزاده در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس بخش اعظمی از پروژه های افتتاحی بسیج سازندگی هرمزگان را عمرانی دانست و اظهار داشت: ساخت مساجد بیشتر در شهرستان های میناب، رودان و حاجی آباد متمرکز شده است.
وی در ادامه افزود:علاوه بر سه شهرستان یاد شده، ساخت مسجد در بشاگرد، جاسک، سیریک، پارسیان و مرکز استان نیز توسط گروه های مختلف بسیجی در حال احداث است.
مدیر فنی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی هرمزگان بیان داشت: پروژه های ساخت و تکمیل مساجد، خانه عالم و آبرسانی از محوری ترین برنامه های بسیج سازندگی در سال جاری است که با مشارکت سایر ارگان های دولتی استان انجام می شود.
میرزاده در خصوص ساخت خانه عالم نیز با بیان اینکه بیش ترین حجم ساخت خانه عالم در شهرستان میناب است، گفت: بسیج سازندگی هرمزگان ساخت 25 خانه عالم را در دستور کار دارد که از این تعداد 10 مورد با همکاری شورای شهر و روستای هشت بندی میناب در حال انجام است.  
وی ساخت غسالخانه را از دیگر پروژه های عمرانی بسیج سازندگی استان نام برد و گفت: آبرسانی به منطقه احمدی شهرستان حاجی آباد و روستاهای بشاگرد و سیاهو از دیگر این پروژه هاست.
اردوهای جهادی با هدف محرومیت زدایی شکل گرفته است
مدیر فنی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی هرمزگان با بیان اینکه بسیج سازندگی به جز در زمینه ساخت و ساز در زمینه حمایت از بیمار های صعب العلاج و اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی فعالت دارد، تصریح کرد: حرکت های جهادی در قالب اردوای طرح هجرت(نوسازی مدارس) به مدت یک روزه، سه روزه، هفت روزه و 12 روزه نیز همچنان با قوت ادامه دارد.
میرزاده ارگان های فعال در زمینه محرومیت زدایی با بسیج سازندگی را کمیته امداد امام خمینی و بانک مهر اقتصاد معرفی کرد و افزود: هدف و رسالت اصلی بسیج سازندگی تلاش برای ساختن مناطق محروم می باشد و در این امر همه نهادهای بسیج باید برای سازندگی کشور فعال شوند.
وی در بحث محرومیت زدایی و اردوهای جهادی گفت: از جمله برنامه های بسیج سازندگی حمایت و پشتیبانی جهت اعزام دانشجویان در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم است.
به گفته مدیر فنی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی هرمزگان، هر چند فعالیت های عمران و آبادانی پایه این اردوهاست، اما مناسب با رشته تحصیلی دانشجویان و توانمندی آنها سایر خدمات در حوزه های بهداشتی، درمانی و آموزشی و فعالیت های فرهنگی تقویت و ارائه می شود.
میرزاده هدف از  محرومیت زدایی با رویکرد فرهنگی بسیج سازندگی را اتکا به ظرفیت‌ های مغفول  و تلاش برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی با اعزام دانشجویان در مناطق کم برخوردار عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: اعزام دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان به این منظور در ماه مبارک رمضان در قالب چندین گروه اعم از خواهران و برادران در عرصه های فرهنگی و آموزشی فعالیت دارند و این اعزام ها تا پایان تابستان ادامه دارد./خبرگزاری تسنیم

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید