خبر فوری

توزیع مواد روان گردان در برخی از عطاری های شهرستان بندرعباس

هرمزبان:فرماندار بندرعباس گفت: برخی از عطاری ها در این شهرستان به بهانه خاصیت دارویی داشتن بعضی مواد، اقدام به پخش روان گردان ها می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،احمد پویافر امشب در نشستی مرتبط با مقابله با مواد مخدر و شیوع آن ضمن عرض تبرک به مناسبت مذاکرات هسته‌ای و فرارسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: معضل اعتیاد یکی از مسائل مهم در جامعه امروزی است که برای ریشه کن کردن آن فقط نباید از یک ارگان و یا اداره ویژه توقع و انتظار داشت بلکه یاری تمام دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی افزود : یکی از راهکارهای مهم در کاهش این معضل اجتماعی توجه به آموزش‌های پیشگیرانه توسط خانواده‌ها، سازمان‌ها و نیز ایجاد فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

پویافر بیان داشت: اعضای شورای مواد مخدر باید در ارائه پیشنهادات و انتقادات و راهکارها ثابت‌قدم بوده و اقدامات مؤثری در این راستا ترتیب دهند و بازخوردهای این اقدامات نیز باید مشاهده شود.

این مقام مسئول گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در ارتباط با کشف و برخورد با قاچاقچیان تلاش خوبی از خود نشان داده است و دستگاه قضائی با رعایت اعتدال نسبت به صدور احکام در حوزه مواد مخدر در شهرستان اقدام کرده‌اند.

پویافر یادآور شد: در حوزه مشارکت اجتماعی نیازمند افزایش اعتماد مردم هستیم که می‌تواند پیوند‌ها را محکم‌تر نماید و پیوند مسئولان با مردم در حوزه مبارزه با مواد مخدر یکی از عوامل موثر در کاهش آسیب‌ها و بازگشت به اعتیاد است.

فرماندار بندرعباس در پایان با تاکید بر دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای برخورد با عطاری‌های متخلف افزود: در بحث عطاری‌های موجود در سطح شهر غافل نمانیم و سرکشی و بازدیدهای بیشتر و موثرتری داشته باشیم زیرا برخی از عطاری‌ها به بهانه داروهای گیاهی و عرقیجات داروهای روانگردان را توزیع می‌کنند و باید کنترل و نظارت شدیدی صورت گیرد تا موجب نگرانی شهروندان نشود./خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید