خبر فوری

ارائه آموزش های مدیریت بحران به 1200 دهیار در استان هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا صفا ایسینی با بیان اینکه آموزش اولویت اصلی در امر مدیریت بحران است، عنوان کرد: با ارائه آموزش به نیروهای محلی می توان از میزان خسارت ناشی از مخاطرات کاست.

وی ادامه داد: باید سبک زندگی خود را برای وقوع هرنوع حادثه غیر مترقبه طبیعی آماده کنیم و با توجه و اهتمام به اصول و ضوابط ساختمانی در انجام پروژه ها شاهد کاهش خسارت جانی و مالی بعد از زلزله باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان یکی از راهکارهای مقابله با زلزله را به کارگیری مصالح ساختمانی مناسب و رعایت استانداردهای ساخت بنا عنوان کرد و افزود: به کارگیری مصالح ساختمانی مناسب و رعایت استانداردهای ساخت بنا از نکات حائز اهمیت برای مقابله با خطرات زلزله است.

صفا با تاکید بر آمادگی هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی برای پیشگیری و کاهش خسارت های ناشی از حوادث طبیعی، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی از آمادگی خوبی برای مقابله با بحران برخوردار هستند اما هرچه بیشتر باید آموزش های مربوط به راهکارهای مقابله با بحران را در بین آحاد مردم گسترش داد که این امر وظیفه دستگاه های اجرایی را در حوزه آموزش سنگین تر می سازد.

وی بیان داشت: با هدف کاهش تلفات حوادث غیر مترقبه و افزایش دانش مدیریت بحران هزار و 200 دهیار در استان هرمزگان در قالب شش سر فصل آموزش های لازم را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با برگزاری این دوره آموزشی و آشنایی آنها با راه های مقابله با بحران و امداد رسانی در زمان وقوع حادثه، دهیاران می توانند نسبت به مدیریت بحران در روستاها اقدامات مؤثری داشته باشند.

صفا اضافه کرد: سر فصل های دوره آموزشی شامل آشنایی با وظایف قانونی دهیاران، آشنایی با شایع ترین خطرات طبیعی در مناطق روستایی، طرح های عملیاتی جهت کاهش خطر پذیری و چگونگی مقابله با بلایای طبیعی ، نحوه کنترل و نظارت ساخت سازهای حریم روستا و نحوه صدور پروانه ساختمان، اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات بخش کشاورزی و اجرایی کردن طرح توسعه هواشناسی کاربردی (تهک) و نحوه آگاه سازی دهیاران دهیاران از پیش بینی وضعیت آب و هوا در کاهش خسارات ناشی از عوامل جوی است و تاکنون دهیاران حوزه شرق استان آموزش های لازم را فرا گرفته اند و تا نیمه اول اسفند ماه آموزش کل دهیاران به پایان خواهد رسید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید