خبر فوری

دستور استاندار برای رفع مشکلات زیرساختی مجتمع بنکداران و عمده فروشان بندرعباس

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری هرمزگان، دکتر فریدون همتی در بازدید از روند احداث مجتمع بزرگ بنکداران و عمده فروشان بندرعباس، بیان داشت: انتظار داریم با ماموریتی که به معاون عمرانی استانداری داده ایم دستگاه های اجرایی همانند آب، برق ، مخابرات ، شهرداری و راه و شهرسازی همکاری لازم را انجام دهند و نیازهای این مجتمع را هر چه سریع تربرطرف کنند.

وی افزود: خوشبختانه مجتمع بنکداران و مراکز توزیع و عمده فروشان یکی از پروژه های مهم شهری است که استقرار آنها معمولا در داخل شهرها باعث ایجاد ترافیک زیاد می شود و ممکن است مانع ارتباطات طبیعی تا نقطه توزیع شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: تمامی واحدهای فعال مانند بنکداران، پزشکان، صنایع آلاینده، پایانه های مسافربری و امثال آنها مراکزی هستند که حجم عظیمی از تردد شهری و اشتغال شهر را در اختیار دارند که این مراکز وقتی به بیرون از شهر منتقل می شوند باید درقالب شهرک هایی ساماندهی شوند و طبیعتا در این شهرک ها امکانات رفاهی موردنیاز هر یک از بخش ها در نظر گرفته می شود.

همتی با بیان اینکه نکات مهمی که همیشه دغدغه مسائل شهری ما در زمان بحران بوده در این مرکز پیش بینی شده است، اظهار داشت: مجتمع بنکداران نمونه ای برای شهرک های سایر صنوف است که کاملا بهداشتی و مهندسی شده و همچنین با بهره گیری از پدافند غیرعامل ساخته شده و درشرایط اضطراری مثل زلزله و سیل که شهر دچار مشکل می شود این شهرک می تواند پشتیبان شهر باشد.

وی اضافه کرد: انتقال صنوف علاوه بر اینکه در زیباسازی و هم در آزادسازی قلب شهر خیلی تاثیر دارد، ترافیک را کاهش داده و این گونه مراکز را به سمت مراکز حرفه ای و تخصصی سوق می دهد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که از مجموعه بنکداران داشتیم شاهد پیشرفت خوب این مجتمع بودیم و تاکنون حدود 70 میلیارد تومان هزینه شده و این هزینه بدون کمک از بانک ها و یا دریافت وام بوده است و همچنین نزدیک به 30 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد تا این پروژه بزرگ در دو فاز تکمیل شود.

همتی یادآور شد: با رفع موانع زیرساختی این مجتمع،  فاز اول آن تا پایان امسال باید به بهره برداری برسد و فازدوم هم نهایتا تا تابستان 97 آماده بهره برداری خواهد شد.

وی به نقش مهم این پروژه در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: در مجموع برآورد ایجاد شش هزار فرصت شغلی در 200 بنگاه ایجاد شده است و اشتغالزایی جدیدی هم در دل این مجموعه شکل می گیرد که تقریبا حدود دو هزار شغل جدید را شامل خواهد شد.

استاندار هرمزگان از اختصاص و پیش بینی زمین برای اجرای طرح توسعه ای این مجتمع خبر داد و افزود: به همه صنوف مرکز شهر که در قالب شهرک ها چنین مراکزی را راه اندازی کنند، کمک خواهیم کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید