خبر فوری

برداشت 40 درصدی محصولات صیفی و صیفی در هرمزگان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،رضا امیری زاده مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت : از ابتدای فصل برداشت حدود 40 درصد محصولات سبزی و صیفی در استان برداشت شده است.
وی افزود: تا کنون حدود 600 هزار تن محصول برداشت شده است.
رضا امیری زاده پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت یک میلیون و 650 هزار تن محصول سبزی و صیفی برداشت شود.
وی گفت : به علت افزایش سطح زیرکشت، کوددهی مناسب احتمال افزایش دوبرابری محصول نسبت به مدت مشابه پارسال است.
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت : بیش از 29 نوع محصول سبزی و صیفی در هرمزگان تولید می شود که خیار ، فلفل ، گوجه ، بادمجان ، پیاز و هندوانه مهمترین آنهاست.
امیری زاده افزود : بادمجان ،گوجه فرنگی ،هندوانه ،ذرت و کنجد هزار تن و فلفل بیشترین محصولات برداشت شده بود
وی گفت: سطح زیر کشت این محصولات در هرمزگان 55 هزار هکتار است که هرمزگان رتبه نخست تولید محصولات خارج از فصل در کشور دارد.
فصل برداشت از اواسط مهر با محصول بادمجان و خیار آغاز می شود و تا اردیبهشت سال آینده با برداشت پیاز و گوجه کشت دوم به پایان می رسد.
محصولات برداشت شده از هرمزگان به مناطق مختلف کشور فرستاده می شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید