خبر فوری

سه عنوان کتاب دریایی در پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان رونمایی شد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در  هرمزگان ، در مراسم رونمایی این سه عنوان کتاب علاوه بر "اله مراد عفیفی پور"، " علیرضا درویش نژاد" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، "بهرامشاهی" رئیس انجمن ناشران ونویسندگان هرمزگان و ناخدا یکم ستاد "کوروش محرابی"  جانشین منطقه یکم نیروی دریایی نیز حضور داشتند.

در این مراسم پس از اجرای گروه موزیک منطقه یکم دریایی به یاد شهدای نفتکش سانچی ، ناخدا یکم ستاد کوروش محرابی ، جانشین منطقه یکم دریایی در جایگاه سخنرانی حاضر و ضمن گرامیداشت شهدای این سانحه گفت : طی روزهای اخیر شاهد دو سانحه دلخراش در حوزه دریا بودیم که یکی مربوط به کشتی نفتکش سانچی و دیگری نیز مربوط به ناوشکن دماوند که در شرایط نامساعد جوی هنگام پهلوگیری دچار سانحه شد و چند تن از فرزندان وطن به درجه شهادت نائل آمدند.

وی درباره گسترش فرهنگ دریانوردی در میان توده مردم عنوان کرد : مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید خدمات حوزه دریا به صورت مصور به سمع و نظر مردم  و آینده سازان برسد و به همین دلیل کمیته ای تشکیل و هم اکنون در مقاطع مختلف تحصیلی این مطالب جهت فرهنگ سازی در کتاب های درسی گنجانیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد : دریا و دریانوردی بخش قابل توجهی از فرهنگ ، معیشت ، سنت و آداب و رسوم این استان ساحلی را به خود اختصاص داده است؛ به همین منظور با همکاری انجمن ناشران و نویسندگان استان زمینه لازم برای انجام کارهای پژوهشی و چاپ کتاب در این حوزه مهیا شد و در نمایشگاه پانزدهم شاهد رونمایی از سه اثر ارزنده در این حوزه هستیم .

درویش نژاد اظهار داشت : در راستای نشر کتاب با موضوع دریا و دریانوردی و همچنین تجارت و اقتصاد دریایی برخی از دستگاه های مرتبط می توانند با حمایت های خود مثمر ثمر باشند و امید داریم در آینده شاهد چاپ و انتشار بیشتر آثار مکتوب با موضوع دریا باشیم .

مدیرکل دریانوردی استان هرمزگان ضمن گرامیداشت جانباختگان حادثه کشتی  نفتکش سانچی گفت: برای رسیدن به دلایل اصلی این سانحه نیازمند بررسی ها و تحقیق های بیشتری هستیم که با بررسی اطلاعات جعبه سیاه بخش زیادی از مسائل شفاف خواهد شد و تا آن موقع لازم است برخی افراد از اظهار نظرهای غیر کارشناسی در فضای مجازی پرهیز کنند.

 

عفیفی پور اضافه کرد : یکی از مزیت های سانحه های دریایی علیرغم دلخراش بودن این است که به ارتقای سطح ایمنی دریایی و استاندارد سازی دریاها و شناورها و قوانین کمک می کنند همانگونه که سانحه کشتی تایتانیک باعث تدوین اولین کنوانسیون استاندارد دریایی شد.

وی از برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب تقدیر و تشکر کرد و گفت : کتاب ، بهترین وسیله برای افزایش اطلاعات در حوزه دریا و استانداردهای آن است و هم اکنون نیز در نمایشگاه ، کتاب های متعددی در این حوزه وجود دارد.

در ادامه این مراسم ، از سه کتاب : " چشم انداز صنعت سوخت رسانی با کشتی ها در جهان " به نویسندگی داوود عبدالهی و مهدی بهرامشاهی و " مالزی و استراتژی رشد، ایران ، چشم انداز توسعه " ، به نویسندگی بهزاد الصفی و " اصول و قوانین کاربردی در مناطق ویژه اقتصادی بندری " به نویسندگی حمید جهرمی نژاد که هر سه مولف این کتاب ها از کارکنان بندر شهید رجایی هستند، رو نمایی شد و با اهدای لوح سپاس از آن ها تقدیر به عمل آمد .

لازم به ذکر است، پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان از یکم بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس واقع در سه راه جهانبار دایر و تا شنبه هفتم بهمن ماه میزبان دوستداران فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *