مدیر آموزش و پرورش قشم و مدیر کل اسبق کتابخانه های عمومی هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان مدیر آموزش و پرورش قشم و مدیر کل اسبق کتابخانه های عمومی هرمزگان گفت: نیاز است مسئولان و نمایندگان استان، واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ را متوجه مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی خود با هدف توسعه هر چه بیشتر استان بکنند.

بهرام پوراشرف امشب در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه کتاب در گفت وگو با خبرنگار ستاد اطلاع رسانی این نمایشگاه، از کتاب به عنوان پیش نیاز توسعه فکری یاد کرد و اظهار داشت: پیش نیاز فکری نیز امروزه در دنیا به عنوان پیش نیاز توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سایر حوزه هاست که این امر به اهمیت کتاب می افزاید.

وی با بیان اینکه کتاب میراثی ماندگار است، افزود: کتاب پدیده ای شکوهمند، باارزش، عنصری رشد آفرین در پهنای زندگانی بشر است، افتخار ما در آن است که معجزه آخرین و محبوب ترین فرستاده خدا کتاب است، کما اینکه قرآن کریم سرآمد کتاب های عالم است.

مدیر آموزش و پرورش قشم اضافه کرد: پیشینه تاریخی، شمار کتابخانه و تعداد کتاب ها، اهتمام دانشمندان در بوجود آوردن آثار ماندگار همگی دلالت بر اهمیت کتاب و کتابخوانه در بین ایرانیان دارد.

پوراشرف اضافه کرد: اگر کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه مورد غفلت قرار گیرد، توسعه ای نیز در جوامع رخ نمی دهد، و اگر توسعه ای در شرایط بی توجهی به کتاب و مطالعه رخ دهد، ماندگار نخواهد بود.

پوراشرف اضافه کرد: جامعه ای که نیمی از پیکره آن در چرخه یادگیری و مطالعه فعال نباشد و بهره مناسبی از کتاب نبرد، آن جامعه استعداد کافی رای رشد، محرومیت زدایی و خودکفایی نخواهد داشت و اگر بخواهیم به چشم انداز ١٤٠٤، اقتصاد مقاومتی و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دست پیدا کنیم ناگزیریم یک پیوند موثری بین جامعه و منابع مکتوب برقرر کنیم و مردم را به سمت کتابخانه های عمومی و مطالعه با کیفیت هدایت کنیم.

مدیر آموزش و پرورش قشم گفت: یکی از راه های توسعه کتاب و کتابخوانی برگزای نمایشگاه های کتاب است که در واقع مانند یک میدان مغناطیسی عمل می کنند که خاصیت آهنربایی به آهن های اطراف خود می دهد و این خاصیت موقتی است که اگر ادامه پیدا نکند، خاصیتش را از دست می دهد پس بنابراین نمایشگاه های کتاب را باید به صورت مستمر و مداوم برگزار کنیم تا مردم را به کتاب و کتابخوانی عادت دهیم.

وی که در کارنامه مدیریتی خود مدیر کلی کتابخانه های عمومی هرمزگان نیز دارد، خاطر نشان کرد: مردم شریف و نجیب هرمزگان، علیرغم پرداخت مالیات و عوارض خود اما بهره مناسبی از منابع و اعتبارات مرتبط با مسئولیت های اجتماعی واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ در استان نمی برند، که در این راه باید از طرف مسئولان مربوطه سیاست های لازم برای اصلاح رویه مذکور مدنظر باشد.

 گفتنی است: پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان از یکم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه ها واقع در سه راه جهانبار بندرعباس آغاز و تا ٧ بهمن همه روزه در دو نوبت صبح و عصر میزبان دوستداران فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید