خبر فوری

اخراج 29 ایرانی دیگر از کویت

رخدادهای 27 دی 63

چکیده:

رئیس جمهور از شخصیت و خدمات نواب صفوی و یارانش در جهت احیای مکتب اسلام تجلیل کرد.

 

مجلس بحث درباره طرح قانون مطبوعات را آغاز کرد.

 

دولت کویت 29 تن دیگر از ایرانیان مقیم این کشور را اخراج کرد.

 

باشگاه افسران جیش الشعبی در بغداد منفجر شد.

 

لیبی مجددا حمایت کامل خود را از ایران در قبال جنگ تحمیلی اعلام کرد.

 

دیدار آیت الله خامنه ای با یاران شهید نواب صفوی

در آستانه سالگرد شهادت شهدای بزرگوار فدائیان اسلام شهید نواب صفوی و یارانش خلیل طهماسبی، مظفر ذوالقدر، سید عبدالحسین و سید محمد واحدی دیروز گروهی از یاران این شهدا با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کردند.

در این ملاقات رئیس جمهور با اشاره به ابعاد گوناگون شخصیت نواب صفوی و اثرات آن در جریان مبارزات اسلامی اظهار داشت: بعد از مرحوم مدرس که یک مبارزه پارلمانی را در مجلس علیه رژِیم حاکم شروع کرده بود در تاریخ مبارزات معاصر هیچ کس را سراغ نداریم که مانند نواب صفوی لزوم مبارزه اسلامی و فداکارانه و جهاد فی سبیل الله را در میان اجتماعات مردم مطرح کرده باشد.

آیت الله خامنه ای افزود: نواب صفوی عنصری بود که یک تنه تصمیم گرفت برای زنده کردن اسلام مبارزه کند و طرف این مبارزه هم که دستگاه حاکم و  قدرت های عظیم استکباری حامیان آن بود خوب شناخت.

رئیس جمهور با اشاره به ضدیت تمامی جناح های سیاسی شرقی و غربی با حرکت اصیل و اسلامی نواب صفوی و یارانش اظهار داشت: همین که تمامی جناح های سیاسی موجود در کشور با این گروه مخالف بودند دلیل سلامت حرکت آنها بود.(1)

 

آغاز رسیدگی به قانون مطبوعات در مجلس

 جلسه امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست حجت الاسلام محمد یزدی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در نشست امروز مجلس شورای اسلامی طرح قانون مطبوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این طرح شامل 5 فصل و 38 ماده است. در این طرح که در کمیسیون ارشاد و هنر اسلامی به عنوان کمیسیون اصلی مورد تصویب قرار گرفته در فصل حدود مطبوعات آمده است: نشریات جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی آزادند.(2)

 

اخراج 29 ایرانی دیگر از کویت

دولت کویت در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران 29 تن دیگر از ایرانیان مقیم آن کشور را اخراج کرد.

به گزارش هرمزبان به نقل از واحد مرکزی خبر این عده که از طریق مرزهای آبی خلیج فارس بوسیله چند فروند موتور لنج وارد بوشهر شده اند در اردوگاه معاودین کویتی در این شهر اسکان یافته اند. بر اساس این گزارش این افراد بین 5 الی 15 روز در کویت تحت شکنجه های روحی و جسمی بوده و اموال آنان توسط دولت کویت ضبط گردیده است. گفتنی است طی ماه های گذشته صدها نفر از ایرانیان مقیم کویت از این کشور اخراج شده اند.(3)

 

انفجار در باشگاه افسران در بغداد

به دنبال انفجار در باشگاه افسران جیش الشعبی عراق در بغداد یک سخنگوی مجاهدین انقلاب اسلامی عراق در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اهواز جزئیات این انفجار را تشریح کرد.

وی گفت: گروه ابوحیدر اسدی وابسته به سازمان عمل اسلامی با استفاده از نارنجک های دستی به باشگاه جیش الشعبی و یک کاباره مرکز اشاعه فساد در میدان کهرمانه و خیابان السعدون بغداد حمله کرد و 10 تن از افسران جیش الشعبی و مزدوران رژیم بعثی صهیونیستی عراق را کشته و 20 تن دیگر را زخمی کردند.

این سخنگو افزود: در پی این عملیات که همزمان با سالگرد تاسیس ارتش بعثی صهیونیستی عراق انجام شد رژیم عراق سه تن از مجاهدین عراقی را که قبلا دستگیر شده بودند از طریق تلویزیون به عنوان عاملین بمب گذاری های عراق معرفی و اعلام کردند این سه تن از مزدوران سوریه و ایران هستند.(4)

 

حمایت مجدد لیبی از ایران

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که در راس یک هیئت از کشور عربی لیبی دیدار می کند دیروز با سرگرد عبدالسلام جلود عضو شورای رهبری لیبی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار مسائل مختلف منطقه، روابط دو جانبه، مساله فلسطین و نیز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مورد بررسی قرار گرفت. در این ملاقات عبدالسلام جلود ضمن تشکر و تقدیر از مواضع قاطع و برحق جمهوری اسلامی ایران حمایت کامل کشور لیبی از ایران در جنگ تحمیلی را مجددا اعلام و بر لزوم هماهنگی هر چه بیشتر دو کشور در مقابله با توطئه های مشترک امپریالیسم، صهیونیسم و ارتجاع تاکید کرد.(5)

منابع:

1. کیهان، 27 دی 63، ص 1 و 26
2. اطلاعات، 27 دی 63،ص 4
3. اطلاعات، 27 دی 63،ص 2
4. اطلاعات، 27 دی 63، ص 2
5. جمهوری اسلامی، 27 دی 63، ص 12

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید