خبر فوری

برگزاری دوره بهبافی فرش در بشاگرد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، یوسف ذاکری اظهار داشت: دوره ارتقا مهارت فرش دستباف (بهبافی) در شهرستان بشاگرد در حال برگزاری است.

وی صنایع دستی را از هنر و تمدن این مرز و بوم دانست و افزود: این هنر که از گذشته، نسل به نسل به زمان حال رسیده است و توسعه و ترویج این هنر اهمیت ویژه ای برای نسل آینده خواهد داشت.

ذاکری افزود: در شرایط کم آبی و کاهش درآمد روستاییان، تولیدات صنایع دستی می تواند جایگزین مناسبی جهت کمک به اقتصاد خانواده باشد.

رئیس اصناف و امور تشکلها تصریح کرد: این دوره در چهار مرحله و 16 روز با 120 کارآموز و 384 ساعت آموزش برگزار می شود.

وی در پایان گفت:  برگزاری این دوره طبق دستورالعمل مرکز ملی فرش ایران با اعتباری حدود 240 میلیون ریال جهت بهبود تولید فرش در مناطق مذکور صورت می پذیرد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید