خبر فوری

حضور کمرنگ بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی/ فاصله بودجه با پروژه‌های عمرانی نجومی است

حضور کمرنگ بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی/ فاصله بودجه با پروژه‌های عمرانی نجومی شدمحمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه میزان بودجه در نظر گرفته شده در بخش عمرانی با کاهش 48 درصدی روبه‌رو شده است، اظهار کرد: بخشی از این کمبود منابع حدود 48 هزار میلیارد تومان  به صورت نقدی از طریق اسناد خزانه  پرداخت می شود و 80 میلیارد تومان دیگر نیز از طریق صندوق توسعه ملی مشارکت بخش خصوصی و فاینانس خارجی برای این حوزه در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: پرداخت 48 هزار میلیارد تومان فاصله زیادی با 500 هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در دست ساخت دارد و برای جبران آن باید از بخش خصوصی کمک گرفت.

رضایی با بیان اینکه بخش خصوصی علاقه‌مند به همکاری در بخش بزرگراهی و آزادراهی است، گفت: ما باید بتوانیم از این ظرفیت در کشور استفاده کنیم و کمبودهای مالی در این حوزه را پوشش دهیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متأسفانه بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی حضور پررنگی ندارد، گفت: مدیران دولتی انگیزه‌ای برای استفاده از بخش خصوصی ندارند و باید یکی از شاخص‌های ارتقای مدیریتی را حضور بخش خصوصی قرار دهیم.

وی تأکید کرد: باید در کشور یکی از امتیازات به مدیران را حضور بخش خصوصی قرار دهیم و در تمامی مصاحبه‌ها و پست‌های مدیریتی از این شیوه بهترین استفاده را ببریم.

رضایی تأکید کرد: هم‌اکنون مدیران انگیزه و اراده‌ای برای حضور بخش خصوصی ندارند و تنها با در اختیار داشتن منابع مالی پروژه‌های خود را انجام می دهند و در صورتی که منابع مالی وجود نداشته باشد، پروژه‌ای را به اتمام نمی‌رسانند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: مدیران باید با نوآوری و منابع مالی که در اختیار دارند، حضور بخش خصوصی را پررنگ‌تر کنند.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند پروژه‌های عمرانی را به اتمام برساند، گفت: باید از فاینانس‌های خارجی و بخش‌های خصوصی در این حوزه استفاده کنیم و با تسهیل کردن قانون و شرایط موجود بتوانیم بهترین اقدامات را در این حوزه انجام دهیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید