خبر فوری

نماز صراط مستقیم در مسیر خدایی شدن است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی،  مرتضی بهرامی در ستاد اجلاس نماز آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: در فطرت تمامی انسان ها میل به پرستش وجود دارد اما فقط انسان هایی که از نعمت هدایت بهره مند شده اند به جای پرستش سنگ و چوب به پرستش خدای یکتا روی می آورند.

وی افزود: نماز صراط مستقیم در مسیر خدایی شدن و کلید رستگاری و سعادت ابدی است.

بهرامی با اشاره به سختی ها و مشقت های گوناگون در مسیر زندگی، تأکید کرد کسانی که اهل نماز و ذکر خدا هستند می توانند بیشتر در مقابل مشکلات تاب بیاورند چراکه خداوند در قرآن نیز به ما توصیه کرده است که در مشکلات از صبر و نماز یاری بجوییم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ابوموسی اضافه کرد: از نماز تعابیر گوناگونی به میان آمده است و رسول گرامی اسلام (ص) نماز را به جوی آبی تشبیه نموده اند که انسان پنج نوبت در شبانه روز خود را در آن شستشو داده و از پلیدی ها پاک می کند.

این مقام مسئول با اشاره به الگوپذیری کودکان در موارد مختلف یادآور شد: فرزندان ما آنگونه که ما می خواهیم نمی شوند بلکه آنگونه که ما هستیم خواهند شد. بنابراین خانواده و مدرسه اصلی ترین نهادهایی هستند که با التزام عملی به نماز می توانند جامعه را به سمت پرستش خدای یکتا سوق دهند.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید