ثبت ۲۳هزار و ۸۰۰ واقعه ولادت در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از ثبت احوال هرمزگان،  فرزاد افشاری‌نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: این میزان واقعه ولادت در سال جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۹ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین یادآور شد: در مدت مذکور، ۵۸.۴ درصد ولادت‌ها در حوزه شهری و ۴۱.۶ درصد در حوزه‌های روستایی استان به وقوع پیوسته است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان افزود: ۱۲ هزار و ۱۴۲ مورد از ولادت‌ها در استان طی هفت ماهه سال ۹۶ را نوزدان پسر و ۱۱ هزار و ۷۲۸ نفر را نوزدان دختر شامل می‌شوند.

افشاری‌نژاد گفت: نسبت جنسی ولادت‌های ثبت شده ۱۰۳.۵ است و این به معنای آن است که در استان هرمزگان به ازای حدود ۱۰۴ ولادت پسر ۱۰۰ ولادت دختر به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه سال‌جاری، به ازای هر هزار نفر ۲۳ نفر در استان متولد شده‌ است، افزود: شهرستان‌های میناب، بندرخمیر و رودان دارای بیشترین میزان و ابوموسی، حاجی‌آباد، بشاگرد و بندرلنگه دارای کمترین وقایع ولادت در بین شهرستان‌های هرمزگان هستند.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان یادآور شد: کماکان بیشترین ولادت‌های ثبت شده در استان مربوط به مادران گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ است که هفت هزار و ۱۹۴ واقعه ولادت از مجموع ۲۳ هزار و ۸۷۱ مورد ولادت (۳۰.۱ درصد از مجموع) را در استان به خود اختصاص داده‌اند که پس از این گروه سنی، بیشترین سهم مربوط به مادران ۳۰ تا ۳۴ سال با اختصاص ۲۵.۱ درصد از مجموع کل ولادت‌هاست.

افشاری‌نژاد افزود: از مجموع آمار ولادت‌ها، ۵۷.۷ درصد مربوط به گروه مادران زیر ۳۰ سال است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید