خبر فوری

راهکارهای توسعه گردشگری در سیریک تدوین شد

محمد حمزه در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه سیریک قطب گردشگری سواحل مکران است بیان داشت: راهکارهای گسترش گردشگری سواحل شهرستان سیریک با هدف توسعه پایدارگردشگری تدوین شده است.

مشاور عالی حوزه گردشگری شرق هرمزگان گفت: منابع ارزشمند اکولوژیکی، تنوع زیستی و فعالیت های اقتصادی مناطق ساحلی را به یکی از حساس ترین و ارزشمندترین مناطق گردشگری درجهان امروز تبدیل کرده است.

وی ابرازداشت: طی دهه های اخیر بهره برداری نادرست از منابع ارزشمند اغلب مناطق ساحلی را با وضعیتی بحرانی و خطرناک مواجه ساخته و مسائلی نظیر تغییرات خط ساحلی، نابودی زیستگاه های ساحلی و به خطرافتادن بهداشت وسلامت جوامع انسانی را تهدید می کند بهترین راه برای حل مشکلات توسعه پایدارگردشگری است.

حمزه تصریح کرد: توسعه پایدار به معنای سنتی نگهداری منابع و استفاده عاقلانه از مناطق گردشگری که می توان با این روند تغییرات اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرد و با استفاده از این ظرفیت ها به توسعه و بالندگی حوزه گردشگری کمک کرد.

نماینده میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیریک خاطرنشان کرد: تقریباً تمام روستاهای شهرستان سیریک توان بالقوه ای برای ارائه گردشگری ساحلی برخوردار هستند و برای احیا و جذب بیشتر گردشگری این امر مستلزم برنامه ریزی، سازماندهی و سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در بعضی از کشورها به عنوان صنعت اول به حساب می آید و در کشور ما به عنوان صنعت سوم محسوب می شود اظهارداشت: حوزه گردشگری فرابخشی است و برای رونق و جذب بیشتر توریسم و گردشگر باید میان بخش های مختلف هماهنگی و برنامه ریزی صورت پذیرد تا به نتیجه مطلوب و اثر بخش برسیم.

مشاورعالی حوزه گردشگری اضافه کرد: صیانت از سواحل و گردشگری و راهبردهای ساماندهی به منظور تدوین جامع در ۱۴ آیتم تدوین شده است.

حمزه توسعه فعالیت های اقتصادی سازگار با ظرفیت های زیست محیطی مناطق ساحلی، ایجادهماهنگی و همسویی و شفاف سازی در قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت های بخش های دولتی، تعاونی و خصوصی، ممنوع نمودن استفاده های اختصاصی از حریم سواحل و تامین دسترسی همگانی به آن، ایجاد زمینه مشارکت همگانی در ساماندهی مناطق ساحلی، حفاظت و احیای زیست بومهای ساحلی و دریایی(بااولویت تالاب بین اللملی آذینی)، جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست مناطق ساحلی(به ویژه پارک های ساحلی)، استقرار نظام یکپارچه اطلاعات ساحلی روستاها و سه شهر ساحلی شهرستان برشمرد.

نماینده میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  سیریک  ارتقاءظرفیت های مقابله با مخاطر محیطی و حوادث غیرمترقبه، قانونمند کردن شیوه بهره برداری، استقرار فعالیت ها و ساخت و سازها در مناطق ساحلی همراه با ایجاد بسترهای حقوقی لازم، تامین امنیت جوامع و فعالیت های مستقر در مناطق ساحلی، برقراری نظام های حقوقی و مالی ویژه در مناطق ساحلی برای هدایت فعالیت های توسعه و ارتقای نقش روستاهای ساحلی شهرستان در همکارهای منطقه ای براساس منافع شهرستان، فرهنگ سازی استفاده مناسب از سواحل و دریا و پایش و ارزیابی مستمر فعالیت ها و اقدامات مناطق ساحلی را از جمله آیتم های توسعه گردشگری دانست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید