فرصتی برای بازخوانی عبرت‌های دفاع مقدس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از گروه جهاد و مقاومت مشرق، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در بیانیه‌ای 26  آبانماه “سالروز حماسه آزادسازی شهر سوسنگرد ” را فرصتی برای بازخوانی عبرت‌های دفاع مقدس برای شرایط خطیر و حساس کنونی انقلاب و میهن اسلامی دانست.

در ابتدای این بیانیه آمده است:

یادآوری و تبیین نقاط عطف تاریخی هشت سال دفاع مقدس به مثابه یک تلاش تأثیرگذار و آگاهی بخش نسبت به میزان آمادگی و هوشیاری جامعه در قبال طرح‌ها و توطئه‌های پنهان و آشکار جبهه دشمن علیه میهن اسلامی امری ضروری و صیانت بخش به شمار می‌رود.

این بیانیه می افزاید:
26 آبانماه سالروز حماسه بزرگ آزادسازی سوسنگرد قهرمان در دومین ماه از آغاز جنگ تحمیلی همه جانبه و جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله نقاط عطف و الهام بخش دفاع مقدس است که نقش ارزنده و پیامبرگونه حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) با صدور فرمان تاریخی «سوسنگرد تا فردا باید آزاد گردد.» مقاومت و اراده راسخ رزمندگان عزیز و افتخارآفرین اسلام و هوشمندی و بصیرت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) در برابر ارتش تا بن دندان مسلح و برخوردار از حمایت قدرت‌های بزرگ استکباری بوده و درس ولایت پذیری، پایداری و ایستادگی در برابر دشمن را به آحاد نسل‌های ایران اسلامی یادآور میشود.
در این بیانیه با اشاره به پیامدها و تأثیرات پیروزی عملیات آزادسازی سوسنگرد در 26 آبانماه 1359در ادامه دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران تصریح شده است:
این حماسه بزرگ و ماندگار نشان داد اگر ملتی با ایمان، باور و اعتقاد راستین و با هوشمندی و هوشیاری در برابر دشمنان خود به مصالح و منافع ملی بیاندیشد بی تردید با یاری الهی خواهد توانست بر چالش‌ها و موانع فائق آید و روند پیشرفت و عبور از سدها و سختی‌ها را تضمین نماید.

درادامه این بیانیه یادآوری و تبیین نقش راهبردی و تعیین کننده مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی) در حماسه آزادسازی سوسنگرد را از نکات آموزنده به ویژه برای نسل امروز انقلاب و ایران اسلامی قلمداد و خاطرنشان کرده است:
در شرایطی که حضور بنی صدر و جریان نفوذ در ساختار تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های آن دوره از تاریخ انقلاب و نظام اسلامی خسارت‌های بی شماری متوجه منافع و امنیت ملی کشور به ویژه در عرصه‌ی رویارویی با جنگ تحمیلی استکبار جهانی شده بود، حضور میدانی و نقش ارزنده و محوری مقام معظم رهبری – که در آن مقطع نمایندگی حضرت امام (رحمة الله علیه) در شورایعالی دفاع را عهده دار بودند – همراه با شجاعت و شهامت شهید دکتر مصطفی چمران موجبات خلق حماسه شگفت‌آور “آزادی سوسنگرد” در شرایط بسیار سخت و غیرقابل باور را فراهم آورد.

این بیانیه در پایان با گرامیداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد و تعظیم به مقام شامخ شهیدان این رخداد بزرگ، حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) و دیگر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، عرصه‌های امنیت کشور و نیز مدافعین حرم تأکید کرده است:
بی تردید بازخوانی و تشریح وقایع و رخدادهای درس آموز دفاع مقدس و نقش های تأثیرگذار و ارزنده مقام معظم رهبری در آن دوران و به ویژه در عملیات آزادسازی سوسنگرد در 26 آبانماه 1359 که برغم تلاش های به عمل آمده در هاله‌ای از مظلومیت و مهجوریت قرار دارند می‌تواند برای آحاد ملت ایران به ویژه رزمندگان مدافع انقلاب و تمامیت ارضی کشور بسیار عبرت آور و بسترهای ارتقای قدرت بازدارندگی و آمادگی های همه جانبه دفاعی را تقویت کرده و ملت ایران را در عرصه تقابل با جبهه خبیث و مکار دشمنان انقلاب و نظام اسلامی مصمم تر از گذشته یاری بخشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید