خبر فوری

تجهیز زمین‌ های کشاورزی هرمزگان به سامانه آبیاری نوین

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،علی باقرزاده مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت:امسال بیش از چهار هزار و ۶۹۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

وی افزود: از این میزان ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین زیر کشت محصولات کشاورزی و بقیه باغی است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان پیش بینی کرد تا پایان سال بیش از ده هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به این سامانه مجهز می‌شود.

علی باقرزاده گفت: تاکنون بیش از ۹۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به این سامانه مجهز شده است که بیش از ۵۸ درصد از زمین‌های کشاورزی استان است.

وی افزود: هرمزگان در زمینه آبیاری تحت فشار رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاکشاورزی هرمزگان گفت: ۹۰ درصد زمین‌های کشاورزی سبزی و صیفی استان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

سید رضا امیری زاده افزود: تا کنون ۳ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار از زمین‌هایی که به کشت غلات و ذرت اختصاص یافته به این سامانه مجهز شده است.

وی گفت: سطح زیر کشت سبزی و صیفی در استان ۵۵ هزار هکتار و محصولات زراعی ۷۸ هزار هکتار است.

مدیر زراعت سازمان جهاکشاورزی هرمزگان گفت: دولت ۸۵ درصد هزینه‌های اجرای سامانه آبیاری نوین را پرداخت می‌کند.

امیری زاده افزود: برای تجهیز زمین‌های کشاورزی در هر هکتار حدود شش میلیون تومان هزینه نیاز است.

وی گفت: صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و کاهش هزینه‌های کارگری از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

پارسال دو هزار و ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت محصولات استراتژیک به این سامانه مجهز شدند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید