خبر فوری

آغاز مهاجرت فلامینگو‌ ها به سواحل خلیج فارس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباسفهیمه گودرزی کارشناس مسئول نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت:مهاجرت فلامینگو‌ها به کرانه‌های خلیج فارس در هرمزگان آغاز شد.

وی افزود گفت: پارسال در سرشماری نیمه زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی، هزار و نه قطعه فلامینگو در سواحل و تالاب‌های هرمزگان شمارش شد.

کارشناس مسئول نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: مرداب‌های ساحلی کم عمق، سواحل گِلی، مانداب‌های حاصل از طغیان دریاچه‌ها و باتلاق‌ها مهمترین زیستگاه فلامینگو‌ها است.

فهیمه گودرزی افزود:همه ساله فلامینگو‌ها با پشت سر گذاشتن سرزمین‌های سرد شمالی و مناطق گرم آفریقایی به هرمزگان مهاجرت می‌کنند.

وی گفت: این پرندگان در دی ماه، که اوج مهاجرتشان به هرمزگان است، شمارش می‌شوند.

کارشناس مسئول نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: هر سال با سرد شدن هوا، نوار ساحلی هرمزگان پذیرای بیش از هفتاد هزار و سیصد قطعه پرنده از ۹۹ گونه آبزی، کنار آبزی و شکاری است.

گودرزی افزود: خانواده سلیمیان، کاکائیان، حواصیلیان، پلیکانیان، باکلانیان، آبچلیکیان و پرندگان شکاری از جمله عقاب ماهی گیر و عقاب تالابی پرندگانی هستند که به سواحل هرمزگان مهاجرت می‌کنند.

هرمزگان با دو هزار کیلومتر نوار ساحلی در همسایگی خلیج فارس و دریای عمان، طولانی‌ترین نوار ساحلی را در کشور دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید