درگهان شاخص های شهری راندارد/فاضلاب نیازمند۶۰۰میلیون تومان اعتبار

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا نصری عصر شنبه در جریان بازدید از پروژه های شهری درگهان در جمع خبرنگاران بیان داشت: تفاهم و همراهی بین شهرداری و مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم، مسیر حرکت امور شهری این بندر تجاری استراتژیک را در ریل اصلی توسعه قرار داده است.

نصری با اذعان به اینکه؛ برای شهر شدن شاخص هایی وجود دارد که  درگهان از آن محروم مانده است، تصریح کرد: برای دست یابی به شاخص های شهری نیاز به برنامه ریزی و هدف گذاری داریم.

او استفاده از نظرات کارشناسانه در حوزه مدیریت شهری، نهادینه کردن سیستم شور و مشورت در اداره شهر و بکارگیری ظرفیت شهروندان مشارکت جو را برای رسیدن به استانداردهای شهری ضروری برشمرد.

نصری روز شنبه در پایان بازدید از بخش های مختلف شهری درگهان در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه در حال حاضر برای دفع فاضلاب در  محلات مختلف شهر درگهان دچار مشکل هستیم .

وی ادامه داد؛ ساماندهی اساسی فاضلاب شهر درگهان، و اجرای تصفیه خانه نیازمند تامین اعتباری معادل ۶۰۰ میلیارد ریال است که کلیه مطالعات و نقشه های اجرایی شبکه و خطوط انتقال و مکان یابی تصفیه خانه توسط مشاور پروژه بصورت کامل انجام شده است و بر اساس توافق با مشارکت مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد و  آب و فاضلاب شهری اجرا خواهد شد.

نصری همچنین از حفر چند حلقه چاه، زهکشی و نصب لوله در مسیر کانال های طراحی شده برای هدایت آب های روان محلات شهر درگهان بخصوص خور وحدت به سمت دریا خبر داد.

فرماندار قشم با اشاره به بازدید از محلات شهری گفت: در این بازدید ها تصمیماتی برای خاکریزی، اجرای مبلمان شهری، ایجاد پارکینگ و فضای سبز در بلوار وحدت توسط شهرداری و مشارکت مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد گرفته شد.

نصری بیان داشت: بازدیدی هم از مرکز بهداشتی درمانی کوثر شهر درگهان انجام شد. نصری افزود: مرکز بهداشتی درمانی درگهان دارای ۵ پزشک، ۴ ماما، ۳ کارشناس بهداشت محیط، ۴ کارشناس آزمایشگاه و یک کارشناس سلامت روان است که به صورت شبانه روزی به شهروندان درگهان خدمت رسانی می کنند.

فرماندار قشم گفت: اضافه شدن سه دستگاه آزمایشگاهی سلکانتر، اوتو آنالیز و الیزاریدر در سالجاری به مجموعه تجهیزات آزمایشگاهی این مرکز، سطح آزمایشگاهی مرکز بهداشتی درمانی کوثر درگهان را برابر با یک بیمارستان ۴۰ تختخوابی افزایش داد.

نصری اظهارداشت: تمام آزمایش های هورمونی و شیمیایی سطح ۱ و ۲ مردم شریف درگهان در این مرکز انجام می شود. فعالیت شبانه روزی واحد تسهیلات زایمانی، استقرار دندانپزشک در مرکز درگهان، رایزنی برای اضافه شدن یک دندانپزشک دیگر با توجه به نیاز جمعیتی  درگهان و کلنگ زنی ساختمان فوریت های بین جاده ای در ماه آینده از دیگر موارد ذکر شده در گفت و گوی فرماندار با خبرنگاران بود.

نصری در ادامه به بازدید از مجموعه شهرداری و کتابخانه شهر درگهان اشاره و خاطرنشان کرد: ساختمان شهرداری درگهان که بطور مشترک مورد استفاده این ارگان و امور کتابخانه ها  قرار می گیرد در واقع فرهنگسرایی است که سال ۸۳ توسط شورای اسلامی روستای درگهان ساخته شد و پس از تبدیل به شهر در اختیار شهرداری گذاشته شد.

نصری اظهار داشت: بر اساس گزارش  خانم دریانورد رئیس اداره ویژه  کتابخانه های عمومی شهرستان در سالجاری کتابخانه درگهان افزایش ۶۴ درصدی عضو گیری و ۱۰۰ در صدی در حوزه امانت کتاب داشته که این استقبال در خور توجه و برای ما ارزشمند است و قطعا پاسخگویی به نیاز مردم در حوزه فرهنگ کتابخوانی مورد توجه ویژه قرار داده خواهد شد.

او همچنین به بازدید از پارک محله دلبری اشاره و اضافه کرد: این پارک با مساحت ۲ هزار متر مربع شامل؛ فضای سبز، المان شهری، وسایل بازی کودکان و ۶۰۰ متر مربع زمین چمن فوتسال است. فرماندار گفت: این پارک با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا کنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دهه فجر به مرحله بهره برداری می رسد.

نصری گفت: دکتر همتی استاندار محترم بر ایجاد تحرک و تلاش مضاعف در حوزه خدمت رسانی به نحوی که مردم نتیجه کار را در زندگی خود احساس کنند، تاکید دارند و همه دستگاههای شهرستان باید برای اجرای  برنامه های  دولت  تدبیر و امید در جهت تحقق مطالبات مردم و بر اساس رهنمودهای مقام عالی اجرایی استان بسیج شوند.

بر اساس این خبر بازدید از دو دبستان زینبیه و  نبی اکرم صل الله علیه و آله و سلم شهر درگهان و روستای هلر هم توسط فرماندار و هیئت همراه انجام شد که رفع کمبود فضای آموزشی مدرسه زینبیه و تسریع در عملیات توسعه مدرسه نوساز نبی اکرم  صل الله علیه و آله و سلم مورد تاکید قرار داده شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید