خبر فوری

توسعه طرح های خرد تولیدی راهگشای مشکلات میناب است

علی رئوفی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه های این شورا درچهار سال پیش رو برای توسعه شهرستان میناب بیان داشت: پیگیری تحقق  منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی خرد مهمترین راهبرد شورای اسلامی شهرستان میناب در چهار سال پیش رو است زیرا اقتصاد مقاومتی خرد است که می تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان میناب باشد.

وی درهمین رابطه تصریح کرد : درصورت تحقق رهمنود های مقام معظم رهبری در زمینه توجه به اقتصاد های مقاومتی خرد این امر زمینه ساز رشد وشکوفایی شهرستان میناب خواهد بود و شورای اسلامی این شهرستان این راهبرد مهم توسعه اقتصاد مقاومتی خرد در زمینه های مختلف در سطح شهرستان میناب در دستور کار خود به صورت جدی قرار خواهد داد و آن از مسئولان مطالبه خواهد کرد.

رئوفی افزود: باید در عمل به مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی لبیک گفت و این برنامه مهم که توسط کارشناسان و برنامه ریزان ارشد و خبره کشوری تهیه و تدوین شده است وتوسط رهبر معظم انقلاب به روسای قوای سه گانه جهت عملیاتی شدن ابلاغ شده است مسئولان عملیاتی و اجرایی کنند و راه برون رفت از مشکلات پیش رو در سطح کشور، استان هرمزگان و شهرستان میناب اجرایی شدن صحیح وعملیاتی برنامه های اقتصاد مقاومتی به ویژه اقتصاد مقاومتی خرد  است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب اظهارداشت: در صورت شکوفا شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی شاهد بهبود وضع معیشتی بخش مهمی از مردم کشور خواهیم بود و این برنامه مهم با اتکاء به توانمندی های داخلی محقق می گردد و در صورت محقق شدن شاهد افزایش رضایتنمدی بالای مردمی از عملکرد مدیران دولتی خواهیم بود.

قائم مقام صنف کشاورزان و منابع طیبعی هرمزگان گفت: از مجموعه همکاران خود و مسئولان شهرستان میناب عاجزانه درخواست دارم راهبرد مهم اقتصاد مقاومتی به ویژه در حوزه اقتصاد خرد  روستایی را نادیده نگیرند و این برنامه مهم است که می تواند راهگشای مشکلات شهرستان در زمینه های مختلف به ویژه اشتغال باشد محور برنامه ریزی ها و فعالیت های خود قرار دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرهشتبندی درتشریح اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی خرد در سطح شهر ها و بخش های شهرستان میناب گفت: به عنوان نمونه در بخش سندرک شهرستان میناب که بسیاری از روستاهای آن با معضل کمبود شدید آب روبرو هستند و زمین کافی برای کشت و زرع در اختیار مردم این بخش نیست می توان با اجرای طرح های تولیدی کوچک نظیر پرورش مرغ های محلی  اقتصاد و معیشت ساکنان روستاهای این بخش را بهبود بخشید.

وی در همین رابطه تصریح کرد: در صورت توسعه طرح های تولیدی خرد پرورش مرغ های محلی در سطح روستاهای بخش سندرک علاوه برآنکه شاهد اشتغالزایی مناسبی
خواهیم بود می توان بخش مهمی از گوشت و تخم مرغ مورد نیاز استان و شهرستان میناب را از همین محل طرح های خرد تولیدی پروش مرغ محلی در سطح روستاهای بخش سندرک تامین کرد.

رئوفی درخصوص راههایی توسعه بخش بندزرک شهرستان میناب گفت: وجود نوار ساحلی گسترده درحوزه بخش بندزرک مزیت مهم این بخش است که می توان با اجرای طرح های کوچک پرورش میگو برای بسیاری از جوانان جویای کار این بخش اشتغالزایی کرد.

وی گفت: باید بجای واگذاری گسترده اراضی مستعد پرورش میگو در نوار ساحلی روستاهای بخش بندزرک به افراد غیر بومی، این اراضی در قالب قطعات کوچک سه الی چهار هکتاری با نظارت دهیاران، شوراهای اسلامی، بخشداری و سایر متولیان امر به روستائیان جویای کار بندزرک واگذار کرد تا شاهد رونق تولید و اشتغال در این بخش ساحلی شهرستان میناب باشیم.

قائم مقام صنف کشاورزان و منابع طبیعی استان هرمزگان تصریح کرد: توسعه طرح های خرد پرورش میگو در سطح روستاهای بخش بندزرک شهرستان میناب مصداق بارز اقتصاد مقاومتیاست که تحقق این مهم نیازمند هماهنگی و همکاری تنگاتنگ دستگاه های اجرایی، مسئولان محلی، شورهای اسلامی و دهیاری ها است تا نظارت کافی و درست بر این واگذاری ها صورت پذیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب درخصوص راهبرد این شورا برای توسعه بخش توکهور وهشتبندی قطب کشاورزی استان گفت: توسعه صنایع کوچک بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی مصداق بازردیگر عمل به برنامه های اقتصاد مقاومتی است که در صورت عملیاتی شدن شاهد رشد و رونق کسب و کار کشاورزان بخش توکهور وهشتبندی شهرستان میناب قطب کشاورزی استان خواهیم بود.

وی در همین رابطه تصریح کرد: هر ساله به دلیل افت شدید قیمت محصولات کشاورزی نظیرگوجه فرنگی، پیاز و خیار سبز در بخش توکهور و هشتبندی به دلیل نبود صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی  شاهد آن هستیم که بخش مهمی از دسترنج کشاورزان این منطقه از دست می رود و توسعه صنایع کوچک تبدیلی روستایی راهکار نجات کشاورزی این بخش است.

رئوفی گفت: احداث سایت های گلخانه ای برای تولید انواع محصولات کشاورزی راهکار دیگر توسعه  و رونق کشاورزی اهالی بخش توکهوروهشتبندی شهرستان میناب است که در این زمینه دولتمردان باید با اعطاء تسهیلات ارزان و بلاعوض کشاورزان را نسبت به کشت های گلخانه ای که بسیار بصرفه است تشویق کرد.

قائم مقام صنف کشاورزان شهرستان میناب افزود: بخش توکهور و هشتبندی این شهرستان یکی از قطب های مهم کشاورزی استان است که به واسطه وجود اراضی حاصلخیز و منابع آب شیرین علاوه براشتغالزایی برای بیش از ۳۵ هزار نفر از بومیان منطقه در اراضی کشاورزی آن برای بیش از ۲۰ هزار نفر از بیکاران جویای کار شهرستان های منوجان ، قلعه گنج وکهنوج استان کرمان و بیکاران جویای کار شهرستان های رودان،بشاگرد و بخش مرکزی شهرستان میناب در اراضی این بخش اشتغالزایی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان میناب درخصوص راههای رشد وتوسعه روستاها و شهرهای بخش مرکزی شهرستان میناب گفت: درمناطقی همچون شهرتیرور، گوربند و سایر روستاهای بخش مرکزی شهرستان میناب که زمینه برای کسب و کار کشاورزی فراهم است توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین توسعه کشت های گلخانه ای راهکار رشد و توسعه این مناطق با عمل به برنامه های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی خرد که تاکید ویژه بر توسعه صنایع خرد روستایی دارند است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرهشتبندی با قدردانی از زحمات و تلاش های  فرماندار ویژه شهرستان میناب برای رشد این شهرستان افزود: مهمترین درخواست ما از فرماندار شهرستان این است که جلسه هماهنگی با حضور اعضای شورای اسلامی شهرستان و مدیران دستگاه های اجرایی برای تبیین برنامه ها و مطالباتی که از مسئولان در این راه وجود دارد تدارک دیده شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید