3 شهرستان هرمزگان فاقد سمن‌های مردمی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، منصور اخلاقی‌پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست اخیر فعالان مدنی و روسای سمن‌ها با استاندار هرمزگان، اظهار داشت: امروز مبحث حمایت‌گری در جامعه در بخش‌های مختلف نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است.

وی افزود: در استان 225 سمن داریم که از این تعداد 124 سمن از فرمانداری‌ها، 83 سه سمن از بهزیستی و مابقی نیز از حوزه‌های دیگر مجوز دریافت کرده‌اند.

این مسئول گفت: در استان هرمزگان بندرلنگه، بستک و بندرعباس بیشترین سمن‌ها را دارند که در این میان چندین شهرستان فاقد سمن هستند.

مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری هرمزگان اضافه کرد: برای فعال‌سازی سمن‌ها در برخی از شهرستان‌ها از جمله خمیر، سیریک و رودان که سمن ندارند مقرر شده است تعدادی به صورت داوطلبانه از سایر شهرستان‌ها به این مناطق اعزام و آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

وی ادامه داد: در استان 128 سمن از مجموع سمن‌ها یا در حوزه بانوان فعال هستند، یا مدیریت آنها بر عهده بانوان است که این به منزله ظرفیتی خوب در باب رفع مشکلات جامعه و قشر بانوان محسوب می‌شود.

اخلاقی‌پور با بیان اینکه سمن‌ها بعضا دچار آسیب‌های نیز هستند، پیشنهاد داد؛ خانه سمن‌های هرمزگان برای کاهش وابستگی سمن‌ها از نظر محیطی و فیزیکی به دولت راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از تسنیم، از 225 سمن و تشکل مردم نهاد ثبت شده در هرمزگان، بخش قابل توجهی از آنها به دلایل صعف ساختاری و نبود نیروی مناسب کار تشکیلاتی و یا به دلیل کمبود فضاهای فیزیکی برای استقرار دفاتر سمن‌ها به حالت تعلیق یا رکود درآمده‌اند.

اغلب سمن‌ها در این استان در حوزه‌های محیط زیستی و اجتماعی به ویژه زنان و کودکان فعال هستند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید