خبر فوری

آغاز طرح هوشمندسازی برق جزیره هرمز برای نخستین بار

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباسرضامیر حسینی بخشدار جزیره هرمز گفت :برای نخستین بار در کشورطرح هوشمندسازی برق جزیره هرمز آغاز شد .

وی افزود:در مرحله نخست 21 ترانس 5 کیلوواتی تا پایان سال در جزیره هرمز نصب می شود و تا پایان سال 96 به دو هزار و500 کیلووات افزایش می یابد.

رضامیر حسینی گفت :در مرحله نخست کنتورهای هزار و 552مشترک هرمزی با کنتورهای هوشمند تعویض می شود.

بخشدار جزیره هرمز افزود:برای اجرای مرحله نخست 46میلیارد ریال هزینه می شود.

رضا میر حسینی گفت: مرحله دو و سوم این طرح نیز با اعتبار50 میلیارد ريال تا پایان سال 97اجرا می شود که شامل اصلاح شبکه برق رسانی به مشترکان و نصب سرور (AMI) هوشمندساز جزیره هرمز است .

وی افزود:علاوه بر هوشمندسازی کنتورها ، دو کنتور مجزا برای ثبت و اندازه گیری انرژی مصرفی کل جزیره بر روی پست های توزیع برق جزیره نصب خواهد شد تا میزان مصرف جزیره را در روزهای گرم سال اندازه گیری کند.

بخشدار هرمزگفت: طرح هوشمندسازی شبکه برق جزیره هرمز با هدف بهینه سازی مصرف برق مشترکان جزیره، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، مدیریت بار و انرژی، اتوماسیون شبکه برق رسانی و توسعه استفاده از وسایل نقلیه برقی اجرا می شود.

میرحسینی افزود:  نیاز نداشتن به حضور مامور قرائت در محل مشترك ، ايجاد بستر مناسب برای توسعه خدمات دولت الكترونيك، كاهش قيمت تمام شده برق بدليل كاهش هزينه هاي بهره برداری ،افزايش دقت و سرعت در صدور صورتیحساب و امكان اطلاع رسانی دقيق به مشتركان از مهم ترین مزایای اجرای این طرح است.

جزيره هرمز با هفت هزار و500 نفر جمعیت در8كيلومتری بندرعباس قرار دارد.

مشترکان برق این جزیره هزار و552 خانوار است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید