خبر فوری

ماجرای هواپیماربایی در خطوط هوایی عربستان

رخدادهای 15 آبان 63

چکیده:

امام خمینی: کمیته امداد باید به صورت مستقل عمل کند تا بتواند بدون تشریفات اداری به مردم مستضعف خدمات بیشتری ارائه دهد.

 

ماجرای هواپیماربایی در خطوط هوایی عربستان با نجات مسافرین و دستگیری هواپیمارباها در فرودگاه مهرآباد خاتمه یافت.

 

سمینار ائمه جمعه تهران با سخنان آیت الله خامنه ای گشایش یافت.

 

بررسی بودجه سال 64 در جلسه فوق العاده هیئت دولت آغاز شد.

 

دیدار امام خمینی با مسئولان کمیته امداد

آقایان کروبی، عسگر اولادی، شفیق، حیدری و نیری مسئولان کمیته امدام امام دیروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی رسیدند و گزارشی از عملکرد این نهاد مردمی را به استحضار امام امت رساندند.

در این دیدار امام خمینی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات کمیته امداد و مسئولان آن خصوصا در رسیدگی به اقشار فقیر و مستضعف تاکید فرمودند: کمیته امداد باید به صورت مستقل عمل کند تا بتواند بدور از تشریفات اداری به مردم مستضعف خدمات بیشتری ارائه دهد.(1)

 

 پایان گروگان گیری هوایی در فرودگاه مهرآباد

یک فروند هواپیمای مسافربری عربستان سعودی که از لندن عازم ریاض بود پس از توقف کوتاهی در جده هنگام پرواز به سمت ریاض ربوده شد و ساعت 3 بعد از نیمه شب بامداد امروز در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست. به دنبال فرود هواپیما در تهران تلاش وسیع مقامات ایرانی برای آزاد کردن مسافران هواپیما آغاز شد. بر اساس آخرین اخبار رسیده ساعت ده و نیم صبح کلیه مسافرین و خدمه هواپیمای ربوده شده پس از ساعت ها اضطراب و دلهره موفق شدند درب های هواپیما را گشوده و از آن خارج شوند هنوز از چگونگی دقیق خروج مسافران اطلاعی در دست نیست ولی بر اساس گفته های شاهدان عینی درگیری به دنبال تلاش خلبان برای گشودن درها اتفاق افتاد. به دنبال تیراندازی هواپیماربایان مسافرین نیز به در هجوم برده و آن را گشودند. هواپیماربایان 3 نفر یمنی بودند که 2 نفر از آنها در درگیری با نیروهای امنیتی ایران زخمی شدند. مقامات هوایی کشور نیز اعلام کردند تمام فرودگاه های کشور بلافاصله بعد از دریافت خبر هواپیماربایی بسته شد اما زمانی که خلبان اعلام کرد سوخت هواپیما در حال تمام شدن است و سقوط هواپیما غیر قابل اجتناب است به آن اجازه فرود داده شد. بر اساس گزارش ها تنها یکی از مسافرین هنگام حضور هواپیما در فرودگاه مهرآباد سکته کرده است که امداد رسانی پزشکی برای وی از سوی ایران انجام شد. خبرگزاری ایران تعداد مسافرین را 100 نفر گزارش کرده است اما عربستان اعلام کرد این هواپیما 113 مسافر و 14 خدمه داشته است. دولت جمهوری اسلامی نیز این هواپیماربایی را محکوم کرد. آقای موسوی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت ایران مخالف هرگونه هواپیماربایی است. هواپیماربایان خواستار پناهندگی سیاسی از ایران شده بودند.(2)

 

آغاز به کار سمینار ائمه جمعه استان تهران

هشتمین سمینار ائمه جمعه استان تهران صبح امروز در حضور آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران گشایش یافت.

آیت الله خامنه ای در این سمینار طی سخنانی بر بالا بردن محتوا و کیفیت خطبه های نماز جمعه پرداخت و گفت: نقش ائمه جمعه در کل نظام و جهت گیری های جمهوری اسلامی آشکار شده و جایگاه و مواضع اسلامی ائمه جمعه در کل نظام روز به روز بیشتر شکل می گیرد. رئیس جمهور افزود: این گونه سمینارها فرصت خوبی است برای اینکه گردهمائی های آموزشی جهت بالا بردن سطح کیفیت خطبه ها داشته باشیم. من معتقدم ما باید امروز محور جهت گیری های اصلی فکری مردم را هر چه استوارتر کنیم و این فقط با مطالعه بیشتر مسیر است.(3)

 

نشست فوق العاده هیئت دولت برای بررسی بودجه

اجلاس فوق العاده هیئت دولت برای ادامه بررسی بودجه سال 64 کل کشور عصر دیروز به ریاست مهندس موسوی نخست وزیر کشورمان تشکیل شد. در این جلسه جدول کلان درآمدها و هزینه ها و سیاست های کلی بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جدول کلان پس از بررسی و تبادل نظر به تصویب رسید. همچنین مقرر شد به منظور تقدیم سریع بودجه سال 64 به مجلس شورای اسلامی کلیه وزرا در هفته های جاری و آینده وقت بیشتری به بررسی بودجه و تصویب آن اختصاص دهند. بودجه بخش های مختلف در کمیسیونی به ریاست نخست وزیر و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصادی و دارائی و وزرای مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 15 آبان 63، ص 2
2. کیهان، 15 آبان 63، ص 2
3. کیهان، 15 آبان 63، ص 2
4. اطلاعات، 15 آبان 63، ص 2

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید