حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا به شام در شهرستان سیریک

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباساسماعیل قورچی زاده رئیس انجمن تعزیه خوانان شهرستان سیریک گفت:حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا به شام در شهرستان سیریک برگزار شد.

وی افزود:این کاروان با شرکت 20 هنرمند ، تعزیه خوان و حضور هزار و500 نفری مردم در روستای پالور گچینه برگزارشد.

 رئیس انجمن تعزیه خوانان شهرستان سیریک گفت:این کاروان نمادین علاوه بر خواندن خطبه حضرت امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب کبری(س) در کاخ یزید ،حرکت های ظالمانه لشکر یزید با اسرای کربلا در مسیر کوفه و شام را به تصویر کشید.

اسماعیل قورچی زاده گفت: هدف از راه اندازی این کاروان در شهرستان زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا به منظور بازگو کردن ورود مظلومانه اسرای کربلا به شهر شام است.

در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با مدیحه سرایی،نوحه خوانی و چاوش خوانی در عزا و مصیب های وارده به اسرای کربلا و اهل بیت امام حسین(ع) اشک و عزاداری کردند و شبیه خوانان حوادث بعد از عاشورای حسینی را برای مردم شبیه سازی و اجرا کردند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید