خبر فوری

کشف 180 قطعه پرنده از شکارچیان غیر مجاز در هرمزگان

مجید وفادار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پرندگان شامل هفت بهله شاهین ، 25 بهله دلیجه ، 60 قطعه قمری ، 40 قطعه بلبل خرما و 48 قطعه سایر پرندگان است.
وی بیان داشت: در این راستا 17 متخلف شکار پرندگان دستگیر و 6 نفر نیز متواری شدند که پیگیری برای شناسایی این افراد ادامه دارد.
مدیر کل محیط زیست هرمزگان اظهار کرد: در این مدت 78 کوخه (کمینگاه شکار پرندگان) پرندگان تخریب ، 89 رشته تور و طناب پرنده گیری و تعدادی قفس کشف و یک دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتور سیکلت نیز توقیف شد.
وی بیان داشت: هر ساله با آغاز فصل مهاجرت پرندگان به مناطق ساحلی استان ، شکارچیان متخلف اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری و تجارت غیر مجاز به کشورهای حاشیه خلیج فارس می کنند که اداره کل محیط زیست با گشت های ویژه و کنترل مناطق مورد نظر از این اقدام جلوگیری می کند.
این مسئول اظهار کرد: گونه های پرنده کشف شده با هماهنگی با سازمان مرکزی پس از تیمار ، حلقه گذاری ، نمونه گیری و بیومتری نسبت به رها سازی آنها اقدام می گردد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شود.
جریمه شکار هر بهله شاهین 600 میلیون ریال ، هر بهله دلیجه 200 میلیون ریال و هر قطعه پرنده قمری و بلبل خرما 2 میلیون ریال است.
هر سال با شروع فصل سرما ، حدود 100 گونه پرنده مهاجر در قالب بیش از 70 هزار قطعه پرنده برای زمستان گذرانی به زیستگاه های آبی استان هرمزگان کوچ می کنند.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *