خبر فوری

پیش بینی برداشت 130 هزارتن پرتقال از باغ های هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس مسعود گرگیج مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پیش بینی کرد  امسال 130هزار تن پرتقال از باغ های استان برداشت شود.

وی گفت: سطح زیرکشت باغ های پرتقال استان 12هزار هکتار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: حدود100هزار تن محصول از درختان پرتقال با رقم محلی برداشت می شود.

گرگیج گفت: به دلیل اصلاح باغ ها ، مبارزه با آفات وبیماری ها و تغذیه مناسب درختان تولید امسال نسبت به سال قبل 5درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه هرمزگان در تولید محصول پرتقال در کشور رتبه چهارم را داردافزود : شهرستان ها ی رودان ، میناب و حاجی آباد از مناطق مهم تولیداین محصول در استان هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت:محصول های تولید شده علاوه بر عرضه در بازارهای استان به استان های فارس ، تهران و کرمان ارسال می شود.

گرگیج  افزود : ارقام کشت شده دراستان شامل ناول ، والنسیا و محلی است.

وی گفت:فصل برداشت از آبان ماه آغاز می شود وتا پایان اسفند ادامه دارد.

هرمزگان به دلیل داشتن شرایط آب وهوایی ، مستعد تولید مرکبات مرغوب از جمله پرتقال است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید