خبر فوری

برگزاری سومین سوگواره چاووش خوانی در میناب

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خیرنگاران جوان از بندرعباس دبیر اجرایی سوگواره چاووش خوانی گفت:این سوگواره  با حضور ٦٣ چاوشی خوان و با هدف حفظ آیین‌ها و سنت‌های عزاداری منطقه و انتقال آن به نسل جوان و نوجوان برگزار شد.

حبیب حقانی وند گفت: چاووش خوانی‌ها پیش از سخنرانی ها، برای اعلام عمومی و دعوت ازمردم برای حضور در حسینیه‌ها و شرکت در سوگواری، بدرقه زائران خانه خدا و زائران حرم ائمه اطهار برگزار می‌شود.

بخشدار بخش بندزرک میناب هم گفت: ثبت چاووش خوانی به عنوان یک اثر معنوی به منظور حراست از آئین‌های دینی و مذهبی و جلوگیری از بدعت و خرافات در دستورکار قرار دارد.

علی بلاک افزود: پس از هفت سال پیگیری، نوحه‌های نشسته محلی میناب در چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی به ثبت رسید.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *