خبر فوری

فرماندار جاسک : پیش نیاز عدالت اجتماعی ، عدالت آموزشی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا ، محمد احمدی چهارشنبه شب در آیین معرفی سرپرست دانشگاه آزاد جاسک افزود: سزاوار نیست در دانشگاه آزاد از بنیانگذار آن نامی برده شود و از اندیشه والا و دور اندیشی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی که کشور اسلامی ما دچار بحران ها و چالشهای فراوان بود بیان نکرد.
فرماندار جاسک گفت:‌ قبل از انقلاب اسلامی ، با وجود نیروهای مذهبی قوی در جامعه ، جهت گیری اصلی نظام پهلوی در دانشگاه‌ها به سمت اسلام ستیزی و ایجاد جامعه ای با الگوهای غربی بود ، مرحوم آیت‌الله هاشمی با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی باعث شدند چنین امکانی در اختیار جوانان و اقشار مختلف قرار بگیرد.
وی به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان جاسک نقش مهم و ارزشمندی در توسعه شهر دارد.
دبیر هیات امنای دانشگاه استان هرمزگان هم گفت: رفتار دانشگاهیان باید در جامعه اسلامی ، نمونه و بارز باشد تا جامعه بتواند در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی از آن الگوبرداری کند.
مهدی باقری افزود: با توجه به اولویت توسعه سواحل مکران ، دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید با رشد فزاینده خود بتوان نقش مهمی در توسعه همه جانبه این منطقه استراتژیک بردارد .
وی با قدردانی از تلاش ‌های سلاله سلیمی رئیس پیشین واحد بندر جاسک ، داود افخمی تبا را به عنوان سرپرست جدید واحد جاسک معرفی کرد.
داود افخمی تبا عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و دارای مدرک دکتری با درجه استادیاری است که داشتن مسئولیت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد بندرعباس را در کارنامه خود دارد.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/6048
خبرنگار : حسن آتش زبان ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید