بازسازی و مرمت سه اثر تاریخی در شهرستان سیریک

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس محمد حمزه نماینده میراث فرهنگی سیریک و مشاور عالی حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: سه اثر تاریخی شهرستان سیریک امسال در حال مرمت و بازسازی است.

وی افزود:در حال حاضر کار بازسازی و مرمت معبد عشاق شهر گروگ به پایان رسیده و عملیات اجرایی مرمت دو اثر ساختمان قدیمی گمرگ شهر بندر کوهستک و قلعه تاریخی شاداب روستای کنارجو در دست اجرا است.

نماینده میراث فرهنگی سیریک گفت: یک میلیارد تومان از محل اعتبارات بازسازی و مرمت آثار تاریخی برای بازسازی و مرمت این سه اثر تاریخی شهرستان اختصاص داده شده است.

حمزه  افزود: شهرستان سیریک دارای 32 اثر تاریخی و گردشگری است که از مجموع آنها فقط سه اثر ثبت ملی شده است.

وی گفت: سامان دهی، بازسازی دیواره های فرو ریخته، تعمیر و مرمت گنبد، پاک سازی محوطه ها، استحکام بناها، دوخت و دوز ترک های دیوارها و جداره ها، کف سازی از فعالیت های صورت گرفته مرمتی و حفاظتی این آثاراست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید