خبر فوری

مرکز تخصصی غربالگری سرطان میناب افتتاح می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، سید حسین داودی صبح دوشنبه در بازدید از بیمارستان میناب با اشاره به بازدید دوره ای از مراکز درمانی استان و بررسی روند ارائه خدمت به بیماران گفت: در بازدید از بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب تغییرات در بخش ها و اصلاح برخی روندهای ارائه خدمت در بیمارستان قابل توجه و رضایت بخش بود.

دکتر داودی ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت و کارکنان بیمارستان که با جدیت نسبت به تکمیل پروژه های درمانی در بیمارستان میناب اهتمام می ورزند؛ تاکید کرد: تغییرات ایجاد شده در این بیمارستان نسبت به بازدید قبلی محسوس بود؛ امیدواریم با همکاری معاونت درمان دانشگاه و مدیریت بیمارستان میناب پروژه های توسعه اورژانس و LDR (واحد های زایمان تک نفره) بیمارستان در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات بهینه درمانی به مردم شریف میناب و شهرها و روستاهای تابعه تغییر و اصلاحاتی جهت کارایی بیشتر و بهتر بیمارستان میناب در برخی از بخش های اداری در دستور کار است؛ که امید است با این اقدامات رفاه حال کارکنان، بیماران و مراجعان نیز تامین گردد.

داودی در بازدید خود از مرکز تخصصی غربالگری سرطان میناب واقع در محوطه بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) از تکمیل پروژه ساختمانی این مرکز خبر داد؛ و اظهار کرد: با همکاری معاونت درمان و واحد تجهیزات پزشکی دانشگاه در کمترین زمان ممکن این مرکز تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید.

کاهش ۱۰ درصدی کل موارد مالاریا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در برنامه دو روزه مالاریا که با حضور دکتر احمد رییسی مدیر برنامه کنترل مالاریای مرکز مدیریت بیماری واگیر وزارت بهداشت در بندرعباس برگزار شد؛ نرم افزار تدوین برنامه مالاریا بر اساس وضعیت موارد مثبت به صورت عملی تمرین، و اقدامات لازم بر اساس اطلاعات مالاریا صورت گرفت.

دکتر داودی افزود: از نتایج اجرای برنامه موفق برنامه حذف مالاریا در استان، کاهش ۱۰درصدی کل موارد مالاریا در استان نسبت به ۶ ماهه سال ۹۵، میباشد؛ لذا با توجه به اینکه استان هرمزگان زمینه مناسبی برای بروز دوباره بیماری مالاریا دارد؛ باید مراقبت ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ابراز کرد: مالاریا با توجه به اینکه به عنوان بیماری بومی استان محسوب میشود ولی با انجام اقدامات پیشگیرانه و درمانی مناسب تعداد موارد مثبت نسبت به گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است؛ و موارد کشف شده در استان، نیز اکثراً وارده می باشد؛ و خوشبختانه تعداد موارد محلی کاهش چشمگیری داشته است.

لزوم ادغام برنامه حذف مالاریا در سیستم شبکه های بهداشت

داودی با اشاره به وضعیت مطلوب کاهش مالاریای بومی در استان تصریح کرد: رسیدن به شرایط فعلی حاصل ارائه خدمات و اجرای برنامه های مدون وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است .

قائم مقام وزیر بهداشت در استان در ادامه اظهار داشت : توسعه زیرساختی و زیر بنایی در مناطق کم برخوردار از جمله برقراری راه روستایی، آب ، برق و همچنین افزایش آگاهی مردم ، موجب کاهش چشمگیر بیماریها ، از جمله مالاریا در استان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: مراقبت مالاریا نیز همانند سایر بیماریها ، چه بیماریهای واگیر و چه غیر واگیر باید بطور کامل در شبکه ادغام شود و به معنای واقعی توسط خانه های بهداشت و پزشکان شاغل در مراکز بهداشتی درمانی روستایی پیگیری شود.

وی یادآور شد: با توجه به کاهش موارد مثبت گفته شده در راستای استفاده بهینه و افزایش بهره‌وری از نیروی منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی ، تلاش بر این است که از مراقبین مالاریا بصورت چند پیشه استفاده نموده که این عزیزان علاوه بر مراقبت در زمینه بیماری در  مالاریا در مراقبت بیماریهای سل ، انجام واکسیناسیون و سایر خدمات مشابه هم با دانشگاه همکاری نمایند که امیدواریم با توانمند سازی مراقبین مالاریا،  این امر بیشتر محقق شود .

دکتر داودی از نیروها و مراقبین مالاریا به عنوان نیروهای زحمتکش که سالهای سال به صورت شبانه روزی کار کرده اند یاد کرد و افزود: موفقیت در امر کنترل  مالاریا در سطح استان مرهون زحمات و تلاشهای شبانه روزی این عزیزان بوده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *